خبرگزاری کار ایران

محسن اسماعیلی:

هر رای بیشتر که به صندوق ریخته شود در اقتدار کشور موثر است

عضو حقوقدان شورای نگهبان، هفتم اسفند ماه را روزی مهم برای جمهوری اسلامی دانست و گفت: در هر دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، شخصیت‌ها و کاندیدا‌ها را تنها باید با معیار حق سنجید و انتخاب کرد.

به گزارش ایلنا، محسن اسماعیلی در جمع مردم شهر جدید پردیس با تاکید بر اینکه شخصیت‌ها را باید با حق سنجید نه حق را با شخصیت‌ها، افزود: تلاش برای شناخت حق از طریق افراد و گروه‌ها، نتیجه‌ای جز تحیر و سرگردانی ندارد.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ولایت فقیه ستون خیمه نظام اسلامی است، گفت: ولایت فقیه شعبه‌ای از ولایت پیامبر (ص) است. امام زمان (عج) برای دوران غیبت حجت تعیین کرده‌اند و حجت یعنی آن کسی که اجرای فرمانش بر جامعه اسلامی واجب است.

اسماعیلی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری درباره دو انتخابات پیش‌رو، گفت: هر یک رای که بیشتر در صندوق‌ها انداخته شود در افزایش اقتدار کشور موثر است.

وی بر پرهیز از مسامحه و سهل‌انگاری نسبت به شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد و گفت: مجلس خبرگان مرتبط با ستون و عمود نظام اسلامی است و از این جهت دارای اهمیت ویژه نسبت به سایر انتخابات‌ها در کشور است.

این استاد حوزه و دانشگاه، «خداترسی» و «کارآمدی» را دو ویژگی اصلی برای انتخاب بهترین کاندیدا‌ها دانست و خاطرنشان کرد: تنها مجتهدی می‌تواند در زمره خبرگان امت قرار گیرد که علاوه بر برخورداری از قدرت فقاهت پویا و رهگشا، با دنیای امروز و پیچیدگی‌های آن هم آشنا باشد و مشکلات جامعه را با تمام وجود لمس کرده و بتواند برای حل آن‌ها راه نشان دهد.

اسماعیلی در بخش دیگر سخنانش به فریب جدید دشمنان در موسم انتخابات در ایران اشاره کرد و گفت: بیگانگان که در انتخابات دوره‌های قبل بار‌ها شکست خوردند؛ این بار شگرد خود را تغییر داده و می‌خواهند از راه دیگری وارد شوند.

وی افزود: پیش‌تر، بیگانگان بر طبل تحریم انتخابات می‌کوبیدند اما اکنون، شگرد خود را تغییر داده و با طرح موضوع «به این رأی دهید و به آن رأی ندهید» به دنبال ایجاد تفرقه داخلی افتاده‌اند. اینبار نیز ملت با حضور آگاهانه خود، آرزوی دشمنان برای هر گونه دخالت و تاثیر گذاری در سرنوشت کشور را مهر باطل خواهد زد.

 

کد خبر : ۳۴۹۱۰۹