خبرگزاری کار ایران

ابوترابی فرد:

با ارائه طرح‌های بدون پشتوانه برای دولت هزینه تراشی نکنیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دست اندازی به منابع سازمان تأمین اجتماعی ادامه حیات این سازمان را با مشکل مواجه می‌کند، گفت: نباید به منابع سازمان تامین اجتماعی تعرض شود.

به گزارش ایلنا، محمدحسن ابوترابی فرد امروز (یکشنبه ۲ اسفند) در نشست اعضای کانون بازنشستگان شهرستان‌های استان تهران، افزود: باید تلاش کنیم هر اندازه‌ای که می‌توانیم در راستای اصلاح اخلاق، رفتار، قانون، اقتصاد و همچنین در خصوص کاستی‌ها قدم برداریم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: در این ارتباط نقش سازمان تأمین اجتماعی نیز روشن است؛ معتقدم باید در هر حوزه‌ای براساس دانش و اصول تصمیم گیری کنیم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

او به ارتباط خریدار و عرضه کننده کالا اشاره کرد و گفت: آیا معنا دارد که فروشنده و خریدار یکی باشد؟ بحث ارائه خدمت یک موضوع است و بحث خرید خدمت موضوع دیگر؛ اگر وزارت بهداشت مسئول ارائه خدمت است لذا نباید مسئولیت خرید را هم عهده‌دار باشد.

ابوترابی فرد با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی تنها صندوق متولی امور بازنشستگان است که هنوز از حیات برخوردار است گفت: این سازمان هنوز زنده است و می‌تواند با سرمایه خود پاسخگوی وظایف محوله‌اش باشد این در حالی است که سایر صندوق‌های بیمه‌ای ما کاملا ورشکسته است و دولت تمام هزینه‌های آن را می‌دهد با این حال اگر چنانچه به منابع سازمان تأمین اجتماعی دست‌اندازی کنیم ادامه حیات این سازمان با مشکل مواجه شده در حالی که نباید هیچ تعرضی به منابع سازمان شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این میان دولت نیز باید از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کرده تا این سازمان فعال‌تر و با نشاط‌تر به وظایف خود عمل کند؛ یکی از ایرادات ما این است که به دنبال تصمیمات کوتاه مدت هستیم در حالی که کشور نیازمند تصمیمات بلند مدت است.

او با بیان اینکه نباید با ارائه طرح‌های بدون پشتوانه برای دولت هزینه تراشی کنیم، افزود: در این صورت یا قوانین اجرا نمی‌شود یا ناقص اجرا می‌شود یا در حالت دیگری از بانک مرکزی استقراض می‌شود که این اقدام رشد تورم را در پی دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: به نظر می‌رسد از راه‌های خلق ثروت برای کشور توجه صحیح درست و مدیریت بر دانش سازمان تأمین اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد که امید است کمک کنیم تا در این راه قدم برداریم.

 

کد خبر : ۳۴۹۰۹۰