خبرگزاری کار ایران

صوفی در همایش فراگیر ائتلاف اصلاح‌طلبان:

رقبای اصلاح‌طلبان از حضور مردم می‌ترسند/مشارکت حداقلی فضا را امنیتی می‌کند

رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان در تهران با تاکید براینکه رقبای ما از حضور مردم می‌ترسند، گفت: ما عملکردمان روشن است و در میدان عملکردمان را در صورت انحصارطلبان می‌زنیم که هشت سال این کشور را به ورطه فلاکت بردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای همایش ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان که از ساعتی پیش در محل خانه والیبال خیابان حجاب آغاز شد، کلیپی از مهم‌ترین اتفاقات هشت‌سال گذشته مجلس و دولت از قبیل جلسه استیضاح فرجی‌دانا، تهدید ظریف و صالحی به دفن شدن زیر سیمان توسط نمایندگان اصولگرا و تیتر روزنامه‌ها پس از تصویب برجام پخش شد.

علی صوفی در این مراسم طی سخنانی با ابراز خشنودی از اجتماع پرشور مردم و نخبگان سیاسی در این همایش، به ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: امیدوارم در این همایش‌ها، این ایام را پاس بداریم و فرصت را از بهانه‌جویان بگیریم.

رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان در تهران گفت: مسئله حق‌طلبان شناخت حق از باطل نبوده بلکه مسئله آنها انتخاب تاکتیک مناسب برای از میان برداشتن فاسد بوده و می‌شود از این تجربه تاریخی استفاده کرد.

وی در ادامه به مسئله رد صلاحیت‌های گسترده اصلاح طلبان در این دوره اشاره کرد و گفت: قرار بود لیست حداکثری از اصلاحات داشته باشیم که با همه چهره‌های شاخص و جوان در این عرصه حضور پیدا کردیم اما متاسفانه ترفندهای سیاسی غیرعقلانی باعث شد ما در سراسر کشور با رد صلاحیت گسترده مواجه باشیم.

صوفی افزود: در تهران از روز اولی که رد صلاحیت‌های گسترده اعلام شد ما آمادگی خود برای ادامه مسیر را اعلام کردیم و تصمیم داشتیم در هر شرایطی این مسیر را ادامه دهیم اما اینقدر امیدوارم نبودیم که اصلاح‌طلبان تایید شده به آدرس ایمیلی که داده بودیم رزومه‌هایشان را بفرستند اما 350 نفر رزومه فرستادند.

وی با اشاره به فرم‌هایی که از سوی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در اختیار تائید صلاحیت‌شدگان قرار گرفت، اظهار کرد: با بررسی فرم ارزشیابی حدود 120 نفر شناسایی شدند که در یک کمیته کارشناسی با این عزیزان مصاحبه کردیم  و با دیدگاه و نظراتشان آشنا شدیم. در این راستا تعامل با دولت نیز هدف ما بوده است.

رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان در تهران با تاکید براینکه دولت تدبیر، مورد حمایت اصلاحات است و با رای اصلاح‌طلبان می‌تواند کارش را ادامه دهد، گفت:‌ مجلس موردحمایت اصلاح‌طلبان نیز تبعا این راه را هموار می‌کند و در اثر تعاملی که با دولت بوده این لیست سی نفره شکل گرفت.

وی ادامه داد: راه ما این است که در مقابل اقتدارگرایی و فضای امنیتی مقاومت کنیم. برای این کار بایدصبر پیشه کنیم. راه ایمان صبر است و راه حق را نیز بدون صبر نمی‌شود طی کرد. از سوی دیگر بدون انتخاب تاکتیک نیز نمی‌توان مسیر را ادامه داد.

صوفی خطاب به جوانان گفت: باید بدانیم در چه شرایطی این راه سخت و ناهموار را طی می‌کنیم. نباید اجازه دهیم فضا را آلوده کنند و آرامش ما را برهم بزنند. شعار ما آرامش است. ما باید بر احساسات خود غلبه کنیم و با صبر و حوصله و با هزینه‌های بیشماری که دادید ودادیم و خواهیم داد، راه را ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه اگر مردم پای صندوق رای بیایند پیروزی قطعا از آن ما است، ادامه داد: اگر مردم نیایند فضا امنیتی خواهد شد. در دوره‌های گذشته اثبات شده که هر وقت مردم آمده‌اند، اصلاحات پیروز شده است.

صوفی در پایان خاطر نشان کرد: رقبای ما از حضور مردم می‌ترسند. آنها علیرغم اینکه شعار مشارکت حداکثری می‌دهند اما ابزارهای لازم را از بین برده‌اند. ما پاکدستیم و دولت اصلاحات پاکترین دولت‌ها بود است. ما عملکردمان روشن است و در میدان عملکردمان را در صورت انحصارطلبان می‌زنیم که هشت سال این کشور را به ورطه فلاکت بردند.

کد خبر : ۳۴۸۸۸۱