خبرگزاری کار ایران

غلامرضا انصاری:

صدای مجلس نهم در برابر واردات سنگ پا در دولت قبل در نیامد

قائم مقام دیبرکل حزب اتحاد ملت ایران با بیان اینکه مجلس نهم بد‌ترین مجلس بود، تاکید کرد: در دولت گذشته از چین سنگ پا وارد کردیم و صدای مجلس در نیامد و رئیس دولت، ۱۱ روز در مقابل فرمان مقام معظم رهبری ایستاد اما صدای مجلس نهم در نیامد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا انصاری در برنامه ویژه گفت‌وگو خبری گفت: در مجلس اول که به علت شرایط خاص داخل کشور و حضور انقلابیون، مجلس بسیار کارآمد و توانمندی بود. نمایندگان هم تخصص لازم در ابعاد مختلف داشتند و هم درد آشنای مردم بودند.

این عضو شورای مرکزی اتحاد ملت ادامه داد: احزاب و گروه‌های شناسنامه‌دار می‌توانند اهداف بلند،‌ میان و کوتاه‌مدت را در برنامه‌های اساسی خود بینند و کادرسازی تخصصی را در دستورکار خود قرار دهند و در سطوح مختلف اجتماعی نخبگان این احزاب نسبت به برنامه‌های خود متعهد هستند.

انصاری گفت: به جز مجلس اول،‌ مجالس بعد به سمتی پیش رفته‌اند که توقعات غیر منطقی را در مردم بالا برده‌اند.

او افزود: اکنون که ۳۷ سال از عمر پر بار انقلاب اسلامی گذشته است. توسعه سیاسی را باید مبتنی بر احزاب ببینیم و اجازه رشد احزاب شناسنامه‌دار و با هویت را در کشور دهیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه عدالت از آزادی جدا نیست، گفت: زمانی که به آزادی مشروع در چارچوب قانون دست یابیم،‌ عدالت ماندگار خواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران افزود: در مجلس اول،‌ رقابت میان همه گروه‌ها اعم از گروه‌های داخل و حتی خارج نظام بود بنابراین مجلسی انقلابی و کارامد و از بطن توده‌های مردم شکل گرفت.

انصاری گفت: اگر رقابت را بشناسیم و آن را در چارچوب‌های قانونی سازمان دهیم‏، می‌توانیم کارآمدی را هم به مجلس، هم به دولت و هم به بقیه ساختارهای حکومتی خود القا کنیم .

نایب رئیس حزب اتحاد ملت ایران افزود: همه چیز را نباید سیاه و سفید ببینیم بلکه باید اجازه دهیم که در جامعه گفتمان‌سازی شکل بگیرد و از نظرات مخالف نترسیم.

انصاری در پاسخ به این پرسش که اگر اشرافی‌گری در مجلس نفوذ کند چه اتفاقی می‌افتد؟ گفت: اگر ما رقابت را در چارچوب پذیرفته شده قانونی قرار دهیم و به احزاب با شناسنامه و با هویت میدان دهیم، قطعاً این اتفاق نمی‌افتد.

او با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران،‌ مردمی‌ترین نظام جهان است، افزود: اگر آزادی برای همه گروه‌های سیاسی باشد آن گروهی که درد مردم را بشناسد و چشم‌انداز مثبتی را از آینده ارائه کند در این رقابت سازنده رأی خواهد آورد.

انصاری گفت: باید خود کنترلی را در نهادهای اجتماعی به وجود بیاوریم،‌ حزب به آینده خود توجه می‌کند بنابراین قولی به مردم می‌دهد که قابل انجام باشد و نظام و مردم می‌توانند پول‌های وارد شده به احزاب و گروهای سیاسی را رصد کند.

قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت با بیان اینکه وقتی منطق و تعامل را کنار بگذاریم، افراط جای آن را می‌گیرد، گفت: در کنار امنیت باید آزادی و برنامه برای توسعه داشته باشیم تا افراط و تفریط ها به وجود نیاید.

انصاری گفت: مجلس ششم در بعد تخصصی و مصوبات آن در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کارآمد بود اما در جاهایی دچار مشکل شد.

این فعال اصلاح طلب با تأکید بر اینکه مجلس نهم بد‌ترین مجلس بود، ادامه داد: در دولت گذشته از چین سنگ پا وارد کردیم و صدای مجلس در نیامد و رئیس دولت، ۱۱ روز در مقابل فرمان مقام معظم رهبری ایستاد اما صدای مجلس نهم در نیامد و حتی یک دوره هم بودجه خود را در چارچوب و موعد مقرر قانونی ارائه نکرد اما صدای مجلس نهم ساکت ماند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دولت یازدهم مظلوم‌ترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی ایران است گفت: تعداد سؤال‌ها و رفتارهای هنجارشکنانه‌ای که در این مدت از سوی مجلس شد بسیار است.

انصاری افزود: اگر قانون را محور حرکت همه عناصر کشور بدانیم و در چارچوب آن حرکت کنیم، افراط و تفریط پیش نمی‌آید.

عضو شورای مرکزی اتحاد ملت با اشاره به اینکه مجالس چهارم و پنجم، اصولگراترین مجلس بود گفت: مشکل از جایی آغاز شد که از مجلس هفتم به بعد فکر کردیم اگر مجلس را یکدست کنیم همه مشکلات حل می‌شود.

این فعال اصلاح طلب افزود: اگر اکنون کارآمدترین دولت و مجلس هم روی کار بیایند شاید نیاز به برنامه ده ساله‌ای داریم تا به نقطه صفر قبل از دولت نهم برسیم زیرا منابع از بین رفته و اخلاق در جامعه دچار چالش شده است.

کد خبر : ۳۴۸۴۹۳