خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل سپاه:

مرز انقلاب با ضد انقلاب باید حفظ شود

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نسل جوان امروز انقلاب، نسلی آگاه، مومن، انقلابی و بصیر و پا به کار انقلاب است.

به گزارش ایلنا به نقل از سپاه نیوز سردار محمدعلی جعفری در مراسم بزرگداشت شهید حمیدرضا اسداللهی در مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی با اشاره به وصیتنامه شهید گفت: من هم به تأسی از شهید اسداللهی می‌خواهم خدا را به خاطر نعمت‌های انقلاب اسلامی، ولایت‌فقیه و رهبری معظم انقلاب، مردم خوب و نسل سوم انقلاب که یکی از معجزات این انقلاب است شکر می کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسدارن افزود: خدا را به خاطر همه این نعمت‌ها شکر می‌کنیم و از خدا می‌خواهیم عاجزانه به ما توفیق بدهد این شکر نعمت فقط در زبان نباشد و‌ بتوانیم در عمل شکر این نعمت‌های بزرگ را که در این دوران نصیب ما شده ان‌شاءالله به جا بیاوریم.

سرلشکر جعفری افزود: این انقلاب اسلامی که این‌گونه عاشق و جانباخته دارد، امروز که 37 سال از عمر آن می‌گذرد فراز و نشیب‌ها و تهدیدها و خطرات بسیار جدی و بزرگی را داشته است؛ وضعیتی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان جریانی از آب شیرین در میان اقیانوس آب‌های تلخ و ناگوار یاد کردند و ایشان به بنده حقیر توصیه کردند که تلاش کنید این مرزها حفظ بشود و ما باید مرز انقلاب اسلامی را با ضد انقلاب حفظ کنیم.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: به هر حال امروز ما از چنین نعمتی برخورد داریم و نسل جوان امروز انقلاب، نسلی آگاه، مومن، انقلابی و بصیر و پا به کار انقلاب و از نظر فراوانی تعداد و درصد بیشتر از دوران ابتدایی جنگ است.

او افزود: اگر بخواهیم نسبت جمعیت گروه‌هایی را که در جبهه‌ها حاضر شدند با نیروهایی که امروز در گردان‌های مختلف بسیج سازماندهی شدند مقایسه کنیم، این تعداد و این نسبت امروز از نظر کمیت هم بیشتر است.

سرلشکر جعفری گفت: چه کار باید کنیم تا شکر این نعمت بزرگ الهی را به جا بیاوریم؛ نخستین اقدام این است که باید از خودمان بگذریم و خودمان را نبینیم، شهید خودش را نمی‌بیند بلکه نیاز اسلام و انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت را در نظر می‌گیرد.

او افزود: اگر بخواهیم جا پای شهید بگذاریم باید انقلاب اسلامی را درک کنیم و شرایط را بفهمیم، بسنجیم و نیاز را حس کنیم.

سرلشکر جعفری در ادامه بیان کرد: برای رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی لازم است از خودمان بگذریم و با توجه به استعدادی که خدای متعال به ما داده است با روحیه جهادی نقش خودمان را به انقلاب اسلامی ایفا کنیم.

فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: تحولات منطقه و حوادثی که در سال‌های اخیر اتفاق می‌افتد نتیجه مثبت آن آماده شدن نزدیک به 200 هزار نیروی مسلح جوان در کشورهای منطقه بوده است.

او افزود: امروز نیروی جوان انقلابی باید برای توانمند کردن خود برای ایفای نقش در انقلاب و نظام اسلامی عزمش را راسخ کند و در این مسیر اگر کسی قرار گرفت فرصت بی‌نظیری است.

سرلشکر جعفری گفت: گذشتن از خود برای جنگ نرم، خودسازی، ساختن کشور، جهاد در عرصه‌های غیر از رزم البته سخت تر است.

فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان ضمن تشکر از مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی اضافه کرد: ‌ان‌شاءالله که خداوند توفیق شهادت به همه ما بدهد و علاوه بر جهاد سخت در مسیر جهاد در جنگ نرم قرار بگیریم.

کد خبر : ۳۴۴۶۳۰