خبرگزاری کار ایران

منصوری در نشست هم اندیشی زنان و انتخابات:

گروهی خواستار مشارکت حداکثری مردم نیستند

عضو ارشد حزب اتحاد ملت ایران گفت: رد صلاحیت‌های گسترده نشان می‌دهد که گروهی خواستار مشارکت حداکثری مردم نیستند هنگامی که اکثریت نامزدها رد صلاحیت می‌شوند این مسئله با مشارکت حداکثری در تضاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آذر منصوری در ششمین نشست هم اندیشی زنان و انتخابات با عنوان گام دوم؛ راهبرد اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس که عصر امروز در دفتر جمیعت زنان مسلمان نواندیش برگزار شد با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فجر گفت: یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و زنان و مردانی که برای استقلال، عزت کشور کوشیدند را گرامی‌ می‌داریم و به روح امام وشهدای انقلاب درورد می‌فرستیم و امیدواریم آرمان‌ها و اهداف انقلاب فراموش نشود.

وی با یادآوری روند تشکیل مجالس از مشروطه تا به امروز اظهار داشت: روند مجالسی که پس از مشروطه تا روی کارآمدن رضا شاه تشکیل شده بودند این بود که آنها سعی می‌کردند جایگاه مجلس در پیگیری مطالبات مردمی حفظ شود اما رویکرد پهلوی اول در مدرنیزاسیون بدون توجه به حقوق شهروندی و اصل آزادی موجب شد تا مجلس از محتوای واقعی خود خالی شود و مجالسی فرمایشی در خدمت حکومت بوجود آیند.

این عضو شورای مرکزی جمعیت زنان مسلمان نواندیش ادامه داد: پس از سقوط رضاشاه شاهد بودیم که مجلس توانست به جایگاه سابق خود اندک اندک بازگردد اما کودتای 28 مرداد موجب بازگشت به روند پهلوی اول شد. اسف‌بارترین مجلسی هم که در طول این ایام تشکیل شده است مجلس بیست و چهارم است که مجلسی دست ساخته حزب رستاخیز با کمک ساواک است.

منصوری با بیان اینکه نمی‌توان تاریخ را پاک یا تحریف کرد و حتی نمی‌توان تاریخ جدیدی را ساخت، اظهار داشت: مجلس بیست و چهارم با انقلابی روبرو شد که مرز وابستگی، سرسپردگی و خودکامگی بود و در واقع انقلابی در جهت آری گفتن به استقلال، آزادی و جمهوری‌اسلامی بود.

وی با بیان اینکه این رویکرد ممکن‌ترین و مناسب‌ترین رویکرد برای شرایط کنونی است، تصریح کرد: 37 سال از انقلاب گذشته و با افتخار می‌توان گفت ما در کشوری زندگی می‌کنیم که امن‌ترین و با ثبات‌ترین کشور در منطقه است و امنیت امروز ایران قابل مقایسه با کشورهای منطقه نیست ولی آنچه موجب امنیت و ثبات ایران شده نه فضای امنیتی بلکه حضور مردمی آگاه و مسئول است که در حساس‌ترین شرایط بهترین کنش را داشته‌اند و شما می‌توانید ایستادگی و حضور آنها را مرحله به مرحله انقلاب در نظر بگیرید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاح‌طلبان کشور و نظام را از آن خود می‌دانند، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان ثابت کرده‌اند که اولویت اصلی برای آنها منافع ملی است و در این باره گردن آنها از مو باریکتر است.

منصوری با اشاره به انتخابات سال 92 ابراز داشت: ما در سال 92 در شرایطی به انتخابات وارد شدیم که فضای توام با ناامیدی وجود داشت و این سوال مطرح بود که آیا این حضور تاثیری در مدیریت کشور خواهد داشت؟ شما با 8 سال بی‌تدبیری روبرو بودید که در دو سال گذشته دولت همچنان مشغول به آوار برداری است.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی همانند شرایط کشور پیش از انتخابات سال 92 است، عنوان کرد: ما در سال 92 این سوال را مطرح می‌کردیم که آیا باید مملکت را به حال خود رها ساخت و عطای انتخابات را به لقایش بخشید این رفتاری غیرمسئولانه بود و ما در جهت انجام فعالیتی برای خروج از سراشیبی کوشیدیم.

این عضو ارشد حزب اتحاد ملت ایران اضافه کرد: الان قیمت نفت 20 دلار است ولی روزی ما با 140دلار نفت می‌فروختیم این درآمد کجا رفته است این پول می‌توانست ما را به چشم‌انداز 1404 ببرد.

منصوری با بیان اینکه اصلاح‌طلبان با همه محدودیت‌ها، محرومیت‌ها و بگیر و ببندها کوشیدند تا مدیریت عاقلی بر سر کار بیاید، عنوان کرد: ما می‌گفتیم باید وحدت‌مان را در جهت منافع ملی حفظ کنیم این اتفاق افتاد و جامعه پس از هشت سال مدیریت یک دست منتظر پاسخ ما بود و به عمل ما جواب داد. ما هشت سال تجربه تلخ را نسبت به آینده کشور تجربه‌ کرده‌ایم. در سال 92 نگذاشتند آقای خاتمی بیاید و آقای هاشمی رد صلاحیت شد هنگامی که آقای هاشمی رد صلاحیت شد شرایط کشور همانند امروز بود در آن روز ما می‌توانستیم انتخابات را رها کنیم و راه دوم استفاده از موج راه افتاده شده برای تغییر بود که با کناره‌گیری مسئولانه آقای عارف، اجماع بر روی آقای روحانی و سه روز تبلیغ گسترده برای ایشان این مسئله فراهم شد.

وی برجام را یکی از دستاوردهای جدی انتخابات سال 92 دانست و یادآور شد: ما اکنون از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج شده‌ایم و تحریم‌ها رفع می‌شود و دستاوردهای بزرگی نصیب کشور خواهد شد که افزایش یافته و این روند باید ادامه یابد.

این عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با یادآوری رد صلاحیت‌های گسترده نامزدهای اصلاح‌طلب و حامی دولت بیان کرد: آیا همه گروه‌های توانمند و شاخص در جمع رد صلاحیت شدگان قرار دارند؟ من این اعتقاد را ندارم ما در شرایطی وارد انتخابات شدیم که تجربه سال 92 پیش روی ما است بهترین سامانه انسجام بخشی هم در طول این دوسال شکل گرفته است و بسیاری در کشور منتظر اقدام ما هستند.

منصوری افزود: در شرایطی که آقای هاشمی رد صلاحیت شد و کسی فکر نمی‌کرد آقای روحانی رئیس‌جمهور شود با تدبیر توانستیم وضعیت را مدیریت کنیم. ما اکنون هم در همان بزنگاه قرار داریم.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان خواستار مشارکت حداکثری در انتخابات هستند، گفت: رد صلاحیت‌های گسترده نشان می‌دهد که گروهی خواستار مشارکت حداکثری مردم نیستند هنگامی که اکثریت نامزدها رد صلاحیت می‌شوند این مسئله با مشارکت حداکثری در تضاد است. باید دانست که مشارکت حداکثری الزاماتی دارد و یکی از این الزامات حضور کاندیداهای متنوع  و مختلف است.

این عضو شورای مرکزی جمعیت زنان مسلمان نواندیش با اشاره به عملکرد دولت اظهار داشت: دولت آقای روحانی علیرغم همه میراث‌های دولت قبل بهترین دولتی بوده است که در این موقعیت به کشور خدمت می‌کند رئیس این دولت در اعتراض به رد صلاحیت‌ها می گوید که باید براساس مر قانون عمل کرد و جناحی که منافعش در حذف اصلاح‌طلبان است دولت را به تشویش متهم می‌کند.

منصوری با بیان اینکه گام دوم هم برای دولت و هم برای جریان اصلاحات تعیین کننده است، یادآور شد: در دو سال گذشته از گردنه‌های خطرناکی عبور کرده‌ایم و برای عبور از گردنه‌های دیگر نیازمند گام دومی هستیم ما نمی‌گوییم مجلسی دولت ساخته تشکیل شود اما معتقدیم باید مجلسی تشکیل شود که پیگیر منافع و مطالبات مردمی باشد چه کسی گفته است که اصلاح‌طلبان می‌خواهند مجلس ششم دیگری تشکیل دهند مجلس ششم اقتضائات خاص خود را داشت و شرایط کنونی هم اقتضائات خاص خود را می‌طلبد ما می‌خواهیم مجلسی بدور از تندروی و افراط شکل بگیرد که در آن مسئولان به دفن شدن با سیمان تهدید نشوند.

وی تاکید کرد: کدام اصلاح‌طلب از تحریم انتخابات صحبت کرده است اصلاح‌طلبان اکنون با عزم جدی وارد گود انتخابات شده‌اند و عاقلانه‌ترین و مقدورترین تصمیم را اتخاذ کرده‌اند.

 

 

کد خبر : ۳۴۳۰۲۰