خبرگزاری کار ایران

در جریان سفر ابوترابی‌فرد به بوداپست؛

اعضای گروه دوستی پارلمان‌های ایران و مجارستان دیدار کردند

اعضای گروه دوستی پارلمانی مجارستان-ایران در پارلمان مجارستان ضیافت ناهاری را به افتخار هیات پارلمانی برگزار کردند.

به گزارش ایلنا، اعضای گروه دوستی پارلمانی مجارستان-ایران در پارلمان مجارستان روزگذشته ۳۰ دی ماه۹۴ضیافت ناهاری به افتخار هیات پارلمانی برگزار کردند.

راه‌های توسعه و گسترش همکاری‌های دوستانه فیمابین، بررسی ظرفیت‌ها و فرصت‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف جهت سرمایه گذاری مشترک و اجرای پروژه‌های اقتصادی و بررسی شرایط کنونی منطقه خاورمیانه از جمله مهم‌ترین محورهای گفت‌و‌گوی طرفین در این دیدار بود.

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه پذیرش خواسته‌ها و حقوق ملت ایران در موضوع هسته‌ای از سوی قدرت‌های جهانی تنها با ایستادگی و مقاومت ملت ایران به دست آمد، گفت: پایداری و ایستادگی ملت ایران و تدابیر مقام معظم رهبری سرانجام قدرت‌های جهانی را وادار به پذیرش خواسته‌ها و حقوق ملت ایران در موضوع هسته‌ای کرد.

وی افزود: آمریکا و سایر قدرت‌های جهانی سال‌ها با انواع فشارهای سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی سعی در تحمیل سیاست‌های خود در این زمینه به جمهوری اسلامی داشتند اما در ‌‌نهایت با مقاومت و پایداری مردم ایران وادار به پذیرش اصول و حقوق ملت ایران شدند.

دولت و ملت ایران با دقت رفتار آمریکا را در آینده رصد خواهد کرد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تجربه تاریخی ملت ایران در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه عدم پایبندی آمریکا به تعهدات خود، افزود: ملت ایران به آمریکا و قدرت‌های جهانی اعتماد ندارد، زیرا تجربه تاریخی نشان داده آن‌ها هرگاه شرایط را مناسب ببینند به تعهدات خود پایبند نخواهند بود، لذا دولت و ملت ایران با دقت رفتار آن‌ها را در آینده رصد خواهد کرد و با قدرت به تخطی آن‌ها از تعهداتشان پاسخ خواهد داد.

او مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و ایجاد آرامش و ثبات پایدار در منطقه حساس خاورمیانه را راهبرد کشورمان دانست وتاکید کرد: در این راستا گسترش همکاری‌ها با کشورهای مستقل مورد توجه جمهوری اسلامی ایران است.

در ادامه این دیدار طرفین درخصوص راه‌های توسعه و گسترش مناسبات فیمابین در عرصه‌های گوناگون به ویژه در صنایع داروسازی و گیاهان دارویی، صنعت نفت و هوانوردی گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند.

گفتنی است، «سالار مرادی» نماینده مردم سنندج و کامیاران و نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران – مجارستان و «روح‌الله عباسپور» نماینده مردم بوئین زهرا و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران-مجارستان، «حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد» را در این سفر همراهی می‌کنند.

کد خبر : ۳۴۰۱۹۳