خبرگزاری کار ایران

در پیام حزب اتحاد ملت مطرح شد؛

اجرای برجام؛ نقطه عطفی در تاریخ تحولات سیاسی ایران است

حزب اتحاد ملت در پیامی با تبریک آغاز اجرای برجام، آن را نقطه عطفی در تاریخ تحولات سیاسی کشور دانست.

به گزارش ایلنا، متن پیام حزب اتحاد ملت به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ان الله لا یغیرو ما بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم…

سرانجام روز تاریخی اجرای برجام فرارسید. روزی بزرگ که به‌ عنوان نقطه عطفی در تاریخ تحولات سیاسی ایران ثبت خواهد شد. تیم مذاکره‌کننده ایران و در رأس آن حسن روحانی و محمدجواد ظریف توانستند باتدبیر و عقلانیت و تسلط بر فرآیند مذاکرات، پس از ۲۲ ماه مذاکرات بی‌وقفه و نفس‌گیر که با پشتوانه قاطع رهبری نظام و مردم ایران همراه بود، مذاکرات برد -برد را برای ایران عزیز و سرافراز رقم بزنند. این توافق حاصل پیوند مبارکی بود که در انتخابات ۹۲ تبدیل به مطالبه‌ای ملی شد. وحدتی که بین مردم و دولت و ارکان دیگر حاکمیت شکل گرفت و با پشتوانه رهبری به سرانجامی مبارک رسید. صدای واحدی که با نفی هر نوع افراط و افراط‌گرایی خواستار استقرار عقلانیت و تعادل بخشی در سیاست خارجی و سیاست داخلی بود.

توافق برجام فرصت مغتنمی را پیش روی کشور قرارداد تا از یک‌سو در مسیر رشد، تعادل بخشی در همه حوزه‌های سیاست داخلی و توسعه متوازن، پایدار و همه‌جانبه قرار گیرد و از سوی دیگر مقدمه‌ای برای رفع موج نگران‌کننده افراط‌گرایی باشد که امروز به تهدیدی بزرگ برای خاورمیانه تبدیل‌شده است.

این پیروزی بزرگ است چراکه بیشترین پیامدهای تقویت منافع ملی را به همراه دارد و همین اثربخشی می‌تواند نه‌تنها خطر افراط‌گرایی را از منطقه دور کند، بلکه با درایت و واقع‌بینی همه ارکان نظام، به گامی بزرگ برای تقویت وحدت و آشتی ملی در فضای داخلی کشور تبدیل شود.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی این پیروزی بزرگ را به دولت تدبیر امید و تیم مذاکره کننده، ملت بزرگ و آگاه ایران و رهبری نظام تبریک عرض می‌ کند و امید دارد، شادی ملت بزرگ ایران، با برگزاری یک انتخابات آزاد، عادلانه و رقابتی، با مشارکت گسترده مردم ایران و تشکیل مجلس کار آمد ، بر آمده از مردم و حامی منافع ملی ، دوچندان گردد

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی

٢٧ دی ماه ١٣٩٤

کد خبر : ۳۳۹۰۶۴