خبرگزاری کار ایران

نوبخت در پاسخ به ایلنا:

کسی از نیروی انتظامی نخواسته مردم را بزند/ وزارت اطلاعات در حال پیگیری موضوع است

سخنگوی دولت گفت: کسی از پلیس نخواسته که مردم را بزند. می‌توان از سازوکارهای مختلف برای صیانت از محدوده‌های مشخص شده استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار دولت ایلنا، محمدباقر نوبخت در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه سخنگوی ناجا روز گذشته اعلام کرد ما نباید برخورد سلبی داشته باشیم و نمی‌توان مردم را زد٬ با توجه به اینکه این مسئله باعث بروز مشکل‌های بین‌المللی شده٬ آیا با نیروی انتظامی در این زمینه صحبت خاصی شده و موضع دولت چیست٬ گفت: کسی از پلیس نخواسته که مردم را بزند. می‌توان از سازوکارهای مختلف برای صیانت از محدوده‌های مشخص شده استفاده کرد.

وی افزود: قوه‌ قضاییه در حال بررسی است که چه کسانی در این حادثه قصور کرده‌اند٬ یا اینکه با آگاهی یا به صورت ابزاری از آنها استفاده شده تا این اقدام غیرقانونی انجام شود. ما باید موضوع را به بررسی‌های قوه‌قضاییه واسپاری کنیم.

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاق برای تضعیف دولت و تحت‌الشعاع قرار دادن موفقیت‌های آن در موضوع برجام بود٬ گفت: برخی همین تحلیل را دارند٬ البته ما اینقدر بدبینانه وارد عرصه نمی‌شویم٬ ضمن اینکه این مسئله قابل تامل است. اما ما به جای پیشداوری٬ با مستندات ریشه‌یابی و اقدام می‌کنیم٬ البته وزارت اطلاعات هم در حال پیگیری این مسئله است.

کد خبر : ۳۳۵۶۰۴