خبرگزاری کار ایران

عابد فتاحی در گفت‌وگو با ایلنا:

برپایی کارناوال‌های انتخاباتی به بهانه مراسم‌های مذهبی در ارومیه

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: برخی داوطلبان انتخابات به بهانه میلاد پیامبر اکرم(ص) اقدام به برپایی مولودخوانی با دعوت هزار نفر با سخنرانی‌های سیاسی می‌کنند.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اقدام شورای نگهبان نسبت به ورود پول‌های کثیف به انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: شورای نگهبان در این زمان باید نسبت به دوره‌های قبلی حساس‌تر باشد٬ چراکه عده‌ای قصد دارند مجلس را با پول‌های کثیف به سمت و سویی ببرند که شأن و منزلتش از بین برود.

وی با اشاره به تعدد داوطلبان ثبت‌نامی در انتخابات مجلس گفت: کسانی در این دوره نامزد شده‌اند یا کاندیدایی برای خود دارند که تاکنون سابقه خاصی در کارنامه خود نداشته و به صرف مدرک کار‌شناسی ارشد به انتخابات ورود پیدا کرده‌اند و در پی این هستند با استفاده از رأی‌های کثیف به مجلس راه بیایبند.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه مجلس جوهره افکار مردم را تعیین می‌کند٬ خاطرنشان کرد: امید می‌رود بهارستان جایگاهی برای نمایندگانی باشد که در کارهایشان ایمان و شفافیت دارند.

فتاحی با یادآوری هشدارهای وزیر کشور نسبت به ورود پول‌های کثیف به انتخابات گفت: عده‌ای از نمایندگان نسبت به هشدارهای وزیر و وجود سرمایه‌های سرگردان در کشور گویا به خود شک داشتند و مقابل این هشدار‌ها واکنش نشان دادند٬ اما همه باید آگاه باشیم که پول‌های کثیف سرگردان در کشور وجود دارد.

 رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس گفت: در حوزه اورمیه در حال حاضر مهمانی‌هایی از دو سه ماه قبل با شرکت ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر در سطح شهر برگزار می‌شود و این اقدامی از سوی برخی نامزدهای انتخاباتی است که ستاد انتخابات و هیات‌های اجرایی و نظارتی باید جلوی این قبیل برنامه‌ها را بگیرند.

فتاحی ادامه داد: برخی از نامزد‌ها به بهانه میلاد پیامبر اکرم(ص) اقدام به برپایی مولودخوانی با دعوت هزار نفره با سخنرانی‌های سیاسی می‌کنند. توقع ما این است که در ماه‌های باقی‌مانده تا انتخابات از چنین برنامه‌های انتخاباتی به بهانه‌های مختلف جلوگیری شود و هر گونه کارناوال انتخاباتی از سوی ستاد‌ها جمع‌آوری شود. برخی کاندیدا‌ها که برای بار اول اقدام به نام‌نویسی برای مجلس کرده‌اند در برپایی چنین برنامه‌های انتخاباتی به فعالیت‌ می‌پردازند.

این نماینده مجلس گفت: برخی افراد جایگاه مجلس را با به‌وجود آوردن چنین شرایطی پایین‌ آورده‌اند و با نام‌نویسی‌هایی که تاکنون سابقه نداشته قصد دارند از مجلس دهم خروجی برای خود بدست آورند که شأن و جایگاه قدرت زیر سوال برود و متاسفانه شاهد هستیم ممکن است افرادی با نداشتن سوابق درست وارد مجلس شوند که اسیر سیاسیون کثیف، دست‌ها و پول‌های کثیف شوند که وجود و حضور این افراد باعث خدشه به نظام می‌شوند.

وی درباره فعالیت برخی گروه‌های سیاسی در مخالفت با اصلاح‌طلبان و القای این موضوع به شورای نگهبان که باید مراقب ورود نفوذ به مجلس شویم، گفت: فقهای شورای نگهبان آنقدر ایمان و استقلال دارند که تسلیم گروه‌های سیاسی نشوند و براساس افکار آن‌ها عمل نکند و به این مسئله آگاهند که نباید عده‌ای به خاطر خواسته کسانی دیگر با اهدافی خاص رد صلاحیت شوند.

فتاحی علت شانتاژ خبری برخی گروه‌های سیاسی علیه اصلاح‌طلبان به بهانه هشدار به شورای نگهبان را اینگونه عنوان و تصریح کرد: کسانی که منافع فردی و جناحی خود را در خطر می‌بینند و به نوعی این احساس خطر را از موقعیت‌های کنونی خود دارند اقدام به لابی‌گری می‌کنند. البته فقهای شورای نگهبان اسیر هیاهوهای سیاسی نخواهد شد اما باید مراقب بود چراکه برخی افراد با لابی‌گری و تندروی افراد خاصی را مورد هدف قرار می‌دهند٬ در حالی‌که هیچ گروهی حق ندارند زیر سایه رهبری معظم به دیگران اتهام بزند یا پرخاش کند.

کد خبر : ۳۳۴۹۲۹