خبرگزاری کار ایران

در دیدار ولایتی و لارشه مطرح شد؛

سفر روحانی به فرانسه فرصت مناسبی برای مقابله با تروریسم است

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس مجلس سنای فرانسه دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکیبر ولایتی در دیدار ژرار لارشه  با تاکید بر مقابله با تروریسم و گسترش روابط دو جانبه تهران – پاریس اظهار داشت: روابط ایران و فرانسه از مدت‌ها قبل و از دوران صفویه ادامه دارد.

رییس مرکز تحقیقات با بیان اینکه امیدوارم سفر رییس‌جمهور کشورمان به فرانسه دستاوردهای خوبی برای در زمینه توسعه روابط دو کشور به همراه داشته باشد٬ ادامه داد: تهران و پاریس بر حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه توافق نظر دارند.

ژرار لارشه: سفر روحانی به فرانسه فرصت خوبی برای گسترش روابط دو جانبه تهران-پاریس است

ژرار لارشه پس از این دیدار در جمع خبرنگاران تاکید کرد: صحبت‌هایمان ضمن بررسی قطع‌نامه اخیر سازمان ملل در نیویورک٬ در رابطه با مسائل سوریه و منطقه‌ای بود که بر راه‌حل سیاسی حل بحران سوریه تاکید شد.

رییس مجلس سنای فرانسه ادامه داد: پس از این دیدار به یافتن راه‌حلی برای حل مشکل لبنان بیش از پیش خوش‌بین شدم٬ ضمن اینکه بهتر دریافتم که خطر تروریست از چین تا قفقاز و افغانستان رو به گسترش است لذا از این مسئله نگران هستم لذا باید به فکر راه حلی جدی‌تر بود.

ژرار لارشه با اشاره به سفر رییس‌جمهور کشورمان به فرانسه اظهار امیدواری کرد که این سفر فرصت خوبی برای گسترش روابط دو جانبه و یافتن راه‌حل سیاسی برای ثبات منطقه و مقابله با تروریسم باشد.

کد خبر : ۳۳۱۵۴۶