خبرگزاری کار ایران

عارف :

روند سال 92، حاکمیت تفکر اصلاحات بود/ اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه دنبال حصر رقیب نبوده‌اند

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کشور گفت: حضور جوانان و زنان در همه فرآیندهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در مجلس ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عصر امروز همایش اصلاح‌طلبان با حضور محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کشور، مسئولان و اقشار مردمی در سالن کوثر استان قزوین برگزار شد.

محمدرضا عارف در این مراسم اظهار کرد: ویژگی اصلی انقلاب همواره در هر شرایطی حضور مردم بوده و به گفته امام خمینی(ره) ملت صاحبان اصلی و کلیدی دولت هستند که طی 5 دهه اخیر به خوبی این موضوع را ثابت کرده‌اند.

وی افزود: این نگاه بنیان‌گذار انقلاب بیانگر این مطلب است که در فرهنگ و بندهای مختلف قانون‌اساسی مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم در انتخابات نقش‌آفرین هستند، به بیان دیگر دستاوردهای ارزشی در همه صحنه‌ها مرهون حضور مشارکت‌مردمی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مردم تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر هستند، در این میان این حزب با اصالت رقیب خود را می‌شناسد چراکه رقابت با رقیب را در یک فضای سالم پذیرفته و هیچ‌گاه دنبال حصر رقیب نبوده است.

 وی با اشاره به 9 دوره انتخابات اضافه کرد: روند سال 92، حاکمیت تفکر اصلاحات و عقلانیت بوده که این امر می‌تواند در این دوره عملی شود.

رییس بنیاد امید ایرانیان یادآور شد: استیضاح، تحقیق و تفحص حق مجلس است. در این میان نقد موشکافانه و خیرخواهانه باید در تمامی دستگاه‌ها دنبال شود ولی آنچه که مهم است انگیزه نقد است.

وی ادامه داد: مجلس نیازمند حضور و توانمندی‌های جوانان است تا از وجود آنان بهره بگیرد از سوی دیگر، ما با پایبندی به انقلاب و ارزش‌های اسلامی در کنار و همراه امام(ره) این مسیر را طی خواهیم کرد.

انتخابات به دور از حاشیه‌سازی انجام شود

عارف، تلاش برای افزایش مشارکت مردم، قانون‌مداری، پرهیز از افراط و تفریط را از راهبردهای اساسی شورای سیاست‌گذاری عنوان کرد و افزود: باید انتخابات به دور از حاشیه‌سازی در فضایی سالم و پر نشاط برگزار شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کشور، تعامل و گفتگو، توجه به مطالعات آحاد جامعه، بیکاری و طلاق را از دیگر راهبردها برشمرد و گفت: حضور جوانان و زنان در همه فرآیندهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در مجلس شورای اسلامی ضرورت دارد.

تشکل‌های مردمی در انتخابات نقش کلیدی دارند

به گفته عارف، تشکل‌های مردمی در انتخابات نقش کلیدی دارند و درست است که جریانات سیاسی نیروی محرکه هستند ولی نقش پررنگ‌تر را مردم ایفا می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شورای سیاست‌گذاری تصریح کرد: شورای سیاست‌گذاری به طور حتم جامعیت لازم را ندارد ولی آنچه که مهم است اینکه تشکیل این شورا با همه نواقص یک گام بلند در عرصه سیاسی بوده است.

در پایان مراسم برخی از افراد با فریاد «مرگ بر منافقین» فضای سالن را متشنج کردند که در مقابل حاضران در سالن در جواب این دانشجویان، شعار"دوستت داریم عارف" را سر دادند.

کد خبر : ۳۲۹۷۴۲