خبرگزاری کار ایران

توسط رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه کویت؛

تلاش‌های فرهنگی و دانشگاهی سفارت ایران در کویت تقدیر شد

رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه کویت، با اهدای لوح تقدیر به سفیر ایران در کویت از تلاش‌های فرهنگی و دانشگاهی سفارت کشورمان و رایزنی فرهنگی سفارت در تحکیم و گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی دو کشور ایران و کویت قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه کویت طی نشستی از عملکرد و فعالیت فرهنگی نمایندگی ایران و کشورهای مصر، یونان، عربستان، ایتالیا و اسپانیا برای برنامه‌ریزی جهت دیدار استادان و دانشجویان گروه تاریخ این دانشکده از آثار تاریخی و مراکز فرهنگی این کشور‌ها قدردانی کرد.

در این مراسم که در تالار این دانشکده با حضور سفرا و نمایندگان سیاسی جمهوری اسلامی ایران، ایتالیا، یونان، برگزار شد، «حیاة ناصر الحجی» رئیس این دانشکده طی سخنانی بر اهمیت گسترش روابط و پیوندهای فرهنگی میان ملت‌ها و کشور‌ها تاکید کرد و گفت: دیپلماسی فرهنگی و عمومی یکی از اهداف دانشگاه کویت است و همواره بر اهمیت تفاهم و گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌های انسانی تاکید کردیم.

عبدالهادی العجمی رئیس گروه تاریخ دانشگاه کویت دیگر سخنران این مراسم نیز دیدار و گفت‌وگوی دانشجویان را از مراکز تاریخی و آثار فرهنگی و باستانی دیگر کشور‌ها، عامل آشنایی با جوهره و تاریخ ملت انان عنوان کرد.

در ادامه این برنامه، رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه کویت با اهدای لوح تقدیر به علیرضا عنایتی سفیر ایران در کویت از تلاشهای فرهنگی و دانشگاهی سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی سفارت در تحکیم و گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی دو کشور قدردانی کرد.

همچنین هیاتی چهل نفره به ریاست عبدالهادی العجمی رییس گروه تاریخ دانشگاه کویت متشکل از استادان و دانشجویان گروه تاریخ دانشکده ادبیات این دانشگاه از ۱۹ فوریه در یک سفر ده روزه به شهرهای مشهد، تهران اصفهان و شیراز سفر کردند.

هیات اعزامی کویتی در این سفر از مراکز تاریخی، باستانی و فرهنگی از جمله حرم امام رضا (ع)، تخت جمشید، نقش رستم، حافظیه، مسجد اما م اصفهان، عالی قاپو، چهل ستون، آرامگاه فردوسی مشهد، برج میلاد تهران و برخی موزه‌ها بازدید کردند. همچنین در این دیدار با تعدادی از دانشجویان دانشگاه اصفهان و شیراز دیدار و گفت‌وگو شد.

این دیدار تاثیر مهمی در آشنایی این اساتید و دانشجویان با ایران از منظر فرهنگی و تا ریخی داشت و رایزنی فرهنگی سفارت ایران در کویت نقش مهمی در تتظیم این دیدار داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از سفارت ایران در کویت  العجمی رئیس گروه تاریخ دانشگاه کویت چندین بار از فرصتی که برای بازدید این گروه از ایران صورت گرفت از سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت تشکر و قدر دانی کرده است.

کد خبر : ۳۲۸۸۷۶