خبرگزاری کار ایران

عصر امروز صورت گرفت؛

تجمع مالباختگان پروژه پردیسبان آبیک روبروی مجلس

عصر دیروز حدود جمعی از مالباختگان و سهام‌داران شرکت ساختمانی پردیسبان با تجمع روبروی درب ورودی مجلس خواستار ورود کمیسیون اصل ۹۰ به تخلفات این شرکت شدند.

به گزارش پارلمانی ایلنا، عصر دیروز حدود ۱۰۰ نفر از مالباختگان و سهام‌داران شرکت ساختمانی پردیسبان با تجمع روبروی درب ورودی مجلس، ضمن اعتراض نسبت به روند کند رسیدگی به این پرونده در دادسرای مشهد مقدس و پخش گسترده تبلیغات تلویزیونی این شرکت در صداوسیما، خواستار ورود کمیسیون اصل ۹۰ به تخلفات این شرکت شدند.

به گفته یکی از تجمع‌کنندگان، از اواخر مهر ۹۲ صداوسیما اقدام به پخش تبلیغات گشترده تلویزیونی پروژه برج ۶۶ طبقه در شمال آزادراه آبیک پردیسبان نمود و همین مساله منجر شد که اعتماد افراد بسیاری برای خریداری سهام این پروژه شد.

وی افزود: باوجود این‌که پروژه‌های ساختمانی پردیسبان در چندین استان کشور ازجمله تهران، خراسان رضوی، قزوین و چندین استان دیگر در دست اجراست، اما گویا مجوزهای اولیه این پروژه از استانداری و شهرداری قزوین تهیه شده بود اما این شرکت در مسیر ساخت و سازهای خود مرتکب تخلفات گسترده‌ای شده‌است.

این مالباخته با اشاره به برخی مدعیات بی‌اساس مسئولان پروژه پردیسبان اعلام کرد: در مقطعی گفتند که از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نسبت به دریافت مجوزهایی اقدام کرده‌اند و این درحالی است که اساساً این کمیسیون مرجع صدور مجوز نیست. همچنین در یکی از اسناد تهاترشان شماره‌ نامه‌ای قید شده‌بود که پس از پیگیری‌هایی که انجام دادیم، شخص شهردار آبیک به ما گفت، این شماره ‌نامه مربوط به یکی از اخطارهایی است که ازسوی شهرداری آبیک به مسئولان پردیسبان داده شده‌است و با این تخلفات گسترده، بیابان‌های آبیک را با قیمت حدوداً ۴۰ میلیون تومان برای هر متر تها‌تر کردند.

وی با اعلام این‌که اولین افشای جرم در شهرستان مشهد اتفاق افتاده، اعلام کرد: باوجود این‌که وقوع جرائم اصلی در تهران و قزوین صورت گرفته، شعبه‌ای در دادگاه استان خراسان رضوی به بخش کوچکی از جرائم رسیدگی می‌کند و این درحالی است که پرونده پردیسبان در دادسرای مشهد مقدس در کنار پرونده‌هایی همچون پدیده شاندیز و موسسه میزان و پرونده‌هایی از این دست، گم شده است.

این مالباخته با بیان این‌که حجم تخلفات پردیسبان بسیار گسترده است، گفت: تقریباً ۱۲هزار نفر از یک میلیون تومان تا بالای یک میلیارد تومان سهام خریده‌اند و دادگستری تنها به شکایت‌های تعداد معدودی از شاکیان رسیدگی نموده است.

به گفته یکی دیگر از تجمع‌کنندگان، داوود محمدی نماینده مردم قزوین نیز در جلب اعتماد مردم برای خرید سهام پردیسبان و همچنین در جریان سنگ‌اندازی برای رسیدگی به این تخلفات نقش داشته است.

این مالباخته به خبرنگار ایلنا گفت: آقای داود محمدی با استفاده از تریبون مجلس، روزنامه همشهری و خبرگزاری فارس، بار‌ها اعلام کرده که پروژه پردیسبان مرتکب هیچ تخلف نشده است.

این تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی نسبت به عدم رسیدگی قضایی به این تخلفات و پخش گسترده تبلیغات تلویزونی در صداوسیما اعتراض کرده و خواستار ورود هرچه سریع‌تر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای رسیدگی به این پرونده شدند.

کد خبر : ۳۲۸۴۰۴