خبرگزاری کار ایران

ولایتی در جمع خبرنگاران:

طرح ادعا جدید بعد از بسته‌ شدن پرونده PMD را قبول نمی‌کنیم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طرح ادعاهای جدید پس از بسته شدن پرونده PMD مورد قبول ایران نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر ولایتی که پس از دیدار خد با علی‌حسن خلیل وزیر دارایی لبنان در جمع خبرنگاران حاضر شده بود٬ در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه اگر پس از بسته شدن پرونده PMD طرف مقابل ادعاهایی جدید را مطرح کند، واکنش ایران چه خواهد بود، اظهار داشت: این دبه درآوردن است. آنچه طرفین انجام می‌دهند٬ باید مطابق قراری باشد که به آن تعهد کرده‌اند لذا طرح ادعاهای جدید را قبول نداریم.

ولایتی دیدار خود را با وزیر امور دارایی لبنان ملاقاتی صمیمی خواند و با اشاره به اینکه ایران و لبنان سطح مناسبات سیاسی بسیار بالایی دارند و درخواست دو کشور بر این امر استوار بود که در حوزه اقتصادی نیز این امر تقویت شود٬ اظهار داشت: مسئله بعدی که مورد توجه قرار گرفت اتحاد نزدیک میان ایران، لبنان و سوریه است که این سه کشور برای دفاع از مردم، دولت سوریه و شخص بشار اسد دارند که از زمان شروع حرکت تروریستی در سوریه علیه دولت قانونی سوریه انجام شد، این کشورها اتحادی مثال‌زدنی داشتند.

ولایتی تصریح کرد: بعد از ۵ سال مبارزه نفس‌گیر شاهدیم که در پیروزی‌های متعدد شمال و شمال غرب سوریه هر سه کشور مؤثر بودند و در این امر باید به کمک دیگر مبارزان و کشور سوریه نیز اشاره کرد که در مجموع شاهد پیشرفت‌های بیشتر در جهت اقتدار دولت سوریه هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام رابطه ایران و لبنان را راهبردی و منسجم دانست و گفت: در همکاری‌های منطقه‌ای میان دو کشور مواضع نزدیک و مشابهی وجود دارد کما اینکه در اجلاس وین ۱ و ۲ هماهنگی میان موضع‌گیری سیاسی بین ایران و لبنان نسبت به سوریه وجود داشت.

علی حسن خلیل وزیر امور دارایی لبنان نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشور ما در خط مقدم تماس با رژیم صهیونیستی قرار دارد و سوریه متأسفانه امروز درگیر توطئه‌هایی است که ما باید تلاش‌های یکپارچه‌ای را برای مقابله با تروریسم انجام دهیم.

وی گفت: کشور لبنان خودش را بخشی از مقاومت علیه تروریست می‌داند و مقامات لبنانی از مواضع ایران کمال تشکر را دارند.

کد خبر : ۳۲۸۴۰۲