خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار نمایده حماس:

موضع ایران در قبال فلسطین تحت تاثیر مسائل جانبی قرار نمی‌گیرد

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، خالد قدومی نماینده حماس در ابتدای این دیدار شرح مفصلی از اوضاع نابسامان قدس، کرانه باختری و نوار غزه را ارائه کرد.

وی همچنین به محاصره ظالمانه نوار غزه اشاره و تاکید کرد که بسته شدن گذرگاه رفح، مشکلات انسانی زیادی برای مردم این منطقه ایجاد کرده و هزاران بیمار به خاطر این مساله با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و صدها نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

قدومی در ادامه سخنان خود، به انتفاضه سوم و تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی اشاره کرد و گفت: فلسطینیان در دفاع از این مسجد و مقابله با جنایات روزانه این رژیم قیام کرده و علیرغم تدابیر شدید امنیتی، انتفاضه به راه خود ادامه می‌دهد.

نماینده حماس تاکید کرد: قضیه فلسطین مساله‌ای انسانی، سیاسی و امنیتی است و متاسفانه برخی آن را مساله‌ای خیریه مطرح می‌کنند که این امر به ضرر آرمان فلسطین و ماهیت آن است.

نماینده حماس در ادامه به روابط دوجانبه این جنبش با جمهوری اسلامی ایران پرداخت و ضمن ابلاغ سلام رهبران حماس به رهبری معظم و رئیس جمهور ایران و شخص ظریف، بر ضرورت توسعه این روابط با نگاه مثبت در راستای خدمت به فلسطین، منطقه و امت اسلام تاکید کرد.

قدومی اظهار داشت: جنبش حماس از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و اقدامات حکیمانه دولت آقای روحانی برای برقراری روابط طبیعی با همه کشورهای جهان و منطقه استقبال می‌کند.

محمدجواد ظریف نیز ضمن ابلاغ سلام مقامات ایرانی به رهبران حماس و تجلیل از مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین، گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال قضیه فلسطین از همان ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون اصولی بوده و هست و صرفاً موضعی سیاسی نیست و تحت تاثیر مسائل جانبی قرار نمی‌گیرد.

همچنین در این دیدار، دو طرف درباره چارچوب‌ها، برنامه‌ها و طرح‌های مشترک برای حمایت هر چه بیشتر از ملت فلسطین توافق کردند.

کد خبر : ۳۲۷۸۴۱