خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار در یزد:

دانشجویانی که بر ارزش‌هایشان ایستادند «نماد» شدند

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، بر لزوم ایستادگی دانشجویان بر ارزش‌هایشان سخن گفت و فضای کنونی جامعه را فضای بازی دانست که اجبار در پذیرش هرگونه افکاری به‌ویژه افکار دینی در آن معنا ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، معصومه ابتکار در همایشی که دیروز از سوی تشکل توسعه و اعتدال دانشگاه یزد برگزار شد، در جمع دانشجویان این دانشگاه با بیان اینکه برنامه‌های اقتصادی دولت رشد خوبی داشته‌ است، اظهار امیدواری کرد که تحریم‌ها لغو می‌شود و با تحقق برجام، برنامه اقتصادی دولت نیز بیشتر از گذشته رشد می‌کند.

معاون رئیس جمهور از تغییر فضای عمومی کشور سخن گفت و افزود: اکنون فضای نقد برای منتقدان فراهم شده‌ است و منتقدان به راحتی حرف‌های خود را می‌زنند.

وی افزود: هرچند سخنان نقادانه بعضا تبعاتی هم دارد، اما آزادی و آزادگی انسان‌ها همواره بهترین گزینه بوده‌ که دولت فعلی و تلاش‌های رئیس جمهوری این شرایط را فراهم کرده‌ است.

ابتکار از نقش دانشجویان در تحقق جریان‌های مؤثر دانشجویی، به پیشگام بودن دانشجویان در آزادی‌خواهی اشاره کرد و گفت: همواره دانشجویان با درایت، آگاهی و حس آزادی‌خواهی خود پیشگام بوده‌اند و بعضا نیز با ایستادگی بر ارزش‌هایشان آسیب دیده‌اند.

وی تأکید کرد: در طول تاریخ، دانشجویان بسیاری به دلیل ایستادگی برارزش‌هایشان و حس آزادی‌خواهی آسیب دیده‌اند، اما آنان «نماد» شدند.

او با بیان اینکه، فرصتی که دانشجویان نسل ما داشتند، این بود که آزادانه فکر و انتخاب کنند، افزود: اجبار در انتقال افکار به ویژه افکار دینی معنایی ندارد.

معاون رییس جمهور افزود: دین در دنیای امروز، باید بتواند پاسخگوی مسائل هر فرد بوده؛ راهی برای اخلاق، اقتصاد و دیگر جنبه‌های زندگی وی باز کند.

ابتکار این ویژگی در دین را بخشی از اهداف و نتایج جنبش دانشجویی نسل خود دانست و گفت: دکتر شریعتی پایه‌های انتقادی نسل امروز را پایه‌گذاری کرد و شایسته‌است که جوانان امروز نیز نگاه‌های انتقادی را گسترش دهند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگر سخنانش در دانشگاه یزد، خبر از برنامه مرتبط با دانشجویان از سوی دولت داد و گفت: آیین‌نامه مدیریت سبز در دانشگاه‌ها و دستگاه‌های کشور تدوین شده‌است.

وی از تشکل‌های دانشجویی خواستار تشکیل شاخه محیط زیست برای حوزه‌های تخصصی مانند گرمایش زمین و آلودگی هوا در دانشگاه‌ها شد.

ابتکار، جریان محیط‌زیست را یکی از قوی‌ترین جریان‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در دنیای امروز دانست و با ابراز نگرانی از افزایش روز به‌روز دمای هوا، جلوگیری از تخریب‌ها و آلودگی‌ها را از قشر دانش

کد خبر : ۳۲۷۶۴۴