خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان انرژی اتمی:

هیچ اقدامی در فردو انجام نشده است

رییس، نایب‌رییس و اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با هدف نظارت بر اجرای برجام عصر امروز از تاسیسات هسته‌ای نطنز بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، در این بازدید که با همراهی اصغر زارعان، معاون سازمان و دبیرکمیته امنیت فن‌آوری هسته‌ای صورت گرفت، وی به تشریح اقدامات سازمان در اجرای برجام پرداخت و اظهار داشت: کشور در حال گذر از برهه تاریخی مهمی است که اقدامات هوشمندانه همه دست‌اندرکاران را می‌طلبد. راهبرد سازمان اقدام هوشمندانه در راستای اجرای برجام در حوزه فنی است.

زارعان با تاکید بر اینکه سازمان انرژی اتمی ایران فعالیت‌های مربوط به برجام را در قالب یک کارگروه داخل سازمانی برنامه جامع اقدام مشترک با مسئولیت ریاست سازمان پیگیری کرده و به انجام می‌رساند، افزود: از جمله کارهایی که در راستای تسهیل اجرای برجام انجام داده‌ایم این است که در حال جمع‌آوری ماشین‌های غیرفعال گازدهی نشده هستیم. در حالی‌که در فردو هیچ اقدامی انجام نشده و منتظر بسته‌شدن PMD هستیم.

وی افزود: فعالیت‌های صنعت هسته‌ای کشور نه تنها متوقف نشده بلکه با همکاری‌های فنی بین‌المللی با قوت بیشتر پیش می‌رود. راکتور اراک نیز با استانداردهای بین‌المللی ارتقاء خواهد یافت.

معاون سازمان تصریح کرد: با توجه به گستره فعالیت‌های سازمان و برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت ترسیم شده، این صنعت با اتکا به خداوند متعال، استعانت از ائمه اطهار (ع) و تدابیر ارزشمند و مدیریت جهادی رییس سازمان به سمت توسعه گام بر می‌دارد و فشارهای سیاسی، تهدیدات و تحریم‌های دشمنان نمی‌تواند در خودباوری ایجاد شده اثرگذار باشد.

در ادامه رییس و اعضای این کمیسیون از محل تولید ماشین‌های سانتریفیوژ، سالن‌ها و زنجیره‌های غنی‌سازی بازدید کردند و طی آن زارعان ضمن ارائه توضیحات فنی به سوالات مطرح شده در ابعاد مختلف پاسخ داد.

کد خبر : ۳۲۶۲۴۸