خبرگزاری کار ایران

آل هاشم:

نگاه به جایگاه سربازی سرمایه‌محور باشد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: باید نگاه به جایگاه سربازی یک نگاه سرمایه محور باشد چرا که سربازان به عنوان نسل جوانان جامعه یک سرمایه عظیم هستند و از این رو لازم است به گونه‌ای برنامه ریزی شود که سربازان بعد از پایان خدمت، به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچنان خوش‌بین و به آینده خود امیدوار‌تر باشند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در جمع فرماندهان و کارکنان پایور و وظیفه مرکز آموزش ۰۴ بیرجند با اشاره به تأکید رهبر فرزانه انقلاب درخصوص توجه و تکریم سربازان اظهار کرد: همانگونه که معظم له نیز تأکید دارند، باید جایگاه سربازی که قشر اعظم آن را جوانان مومن و متعهد کشور در بر گرفته مورد توجه ویژه قرار داد چرا که همین جوانان آینده سازان می‌همن اسلامیمان هستند.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه باید برای سربازان‌‌ همان کاری را انجام دهیم که برای فرزندان خودمان انجام می‌دهیم، افزود: نحوه برخورد با سربازان وظیفه را باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که نسل جوان پس از پایان خدمت سربازی با خوش بینی به نظام و ارتش وارد جامعه شود.

آل هاشم در ادامه ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج، فرهنگ و تفکر بسجی را نیاز امروز جامعه دانست و افزود: روحیه و تفکر بسجی می‌تواند جامعه را در برابر انواع تهدید‌ها و فتنه‌های دشمنان مصون نگاه دارد.

وی همچنین با تبریک فرارسیدن روز نیروی دریایی به کارکنان این نیروی راهبردی، گفت: دریا دلان نیروی دریایی ارتش امروز نیز همانند دوران دفاع مقدس حماسه می‌آفرینند و با اهتزاز پرچم ایران اسلامی در آب‌های بین المللی وآزاد، شجاعانه پیام صلح و اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان مخابره می‌کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درادامه به اهمیت نماز در دین اسلام اشاره و تصریح کرد: این نماز است که انسان را از زشتی‌ها پاک نگاه می‌دارد و اعتقادات شما را قوی می‌کند.

آل هاشم با بیان اینکه تمام موفقیت‌های بدست آمده توسط جوانان این مرز و بوم به برکت نماز و قرآن است، افزود: اگر شما با نماز مأنوس باشید دشمن نمی‌تواند به اهداف خودش برسد.

وی با اشاره به تآکیدات مکرر رهبر فرزانه انقلاب در عرصه‌های گوناگون و متنوع فرهنگی تصریح کرد: دشمن سعی می‌کند با ترویج فرهنگ غرب در میان جوانان ما، اعتقادات و تعصبات آنان را بگیرد و ما باید به این مسئله توجه کافی داشته باشیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه خطاب به جوانان و سربازان حاضر گفت: به دنبال علم بروید و آن را به روز کنید چرا که آینده کشور در دستان شما جوانان عزیز است.

بر اساس این گزارش، با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران صندوق قرض الحسنه مرکز آموزش ۰۴ بیرجند نیز افتتاح شد.

بازدید از امکان این پادگان و دیدار و گفت‌و‌گو با فرماندهان و سربازان مرکزآموزش ۰۴ بیرجند از دیگر برنامه‌های حجت‌الاسلام آل هاشم بود.

کد خبر : ۳۲۵۲۵۶