خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد:

شلیک موشک‌های کروز از دریای خزر به مواضع داعش در سوریه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این کشور، بار دیگر مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه را با کمک موشک‌های کروز که از ناوهای جنگی در دریای خزر شلیک شد،‌ بمباران کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اعلام کرد روسیه، بار دیگر مواضع گروه داعش در سوریه را با کمک موشک‌های کروز که از ناوهای جنگی در دریای خزر شلیک شد، ‌ بمباران کرد.

شویگو در نشست خبری مشترک با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد: «۲۰ نوامبر، ‌ ناوهای ناوگان دریای خزر با ۱۸ فروند موشک کروز، هفت هدف در استان‌های الرقه، ادلب و حلب در سوریه را هدف قرار داده و همه این اهداف منهدم شدند.»

طبق این گزارش، روسیه که از ۳۰ سپتامبر عملیات نظامی خود علیه داعش در سوریه را آغاز کرده، برای دومین بار است که از ناوگان خود در دریای خزر موشک‌هایی را به سمت مواضع داعش در سوریه شلیک می‌کند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد ۲۹ فروند جنگنده بمب‌افکن راهبردی همچنین از فرودگاه‌هایی در روسیه برای حمله به مواضع داعش در سوریه به پرواز درآمده‌اند.

شویگو اعلام کرد طی روزهای اخیر، شمار هواپیماهای روس مستقر در سوریه دو برابر شده به‌گونه‌ای که ۶۹ فروند هواپیمای روسی در این کشور مستقر شده است.

کد خبر : ۳۲۳۶۹۱