خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل:

ایران٬ روسیه و عربستان روندی سیاسی برای بحران سوریه ارائه دهند

نماینده سازمان ملل در امور سوریه تصریح کرد کشورهای مهمی مثل روسیه، عربستان سعودی و ایران باید بر سر میز مذاکرات بنشینند و روند سیاسی برای حل بحران را ارائه دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از سریانیوز، «استفان دی‌میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه از قدرت‌های بزرگ جهانی خواست تا از پویایی حاصل شده در مذاکرات وین درباره سوریه برای دستیابی به یک روند سیاسی استفاده کنند که به خارج کردن این کشور از جنگ منتهی شود.

دی‌میستورا که در پایان نشست شورای امنیت در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: پویایی به‌دست آمده در نشست وین نباید از بین برود. این دیدار‌ها باید اهداف مردم سوریه که «خشونت» یکی از آنهاست را محقق کنند.

وی گفت: ‌ کار من این است که مطمئن شوم کشورهای مهمی مثل روسیه، عربستان سعودی و ایران بر سر میز مذاکرات می‌نشینند و روند سیاسی را ارائه می‌دهند. اکنون زمان آن فرا رسیده است این کشور‌ها با این چالش‌ها مواجه شوند.

طبق این گزارش، شست بعدی وین درباره سوریه، شنبه آینده با حضور مقام‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد. نشست وین به دلیل عدم دستیابی مشارکت‌کنندگان در آن به توافقی درباره سرنوشت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در مرحله آتی، بی‌نتیجه ماند.

از طرف دیگر، خبرگزاری فرانسه به نقل از برخی دیپلمات‌ها در سازمان ملل گزارش داد که دی‌میستورا از احتمال دستیابی به «نتیجه‌ای ملموس» در نشست شنبه وین خبر داده است.

 «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل در صفحه کاربری خود در «توئیتر» نوشت: مذاکرات وین باید «به توقف درگیری‌ها و هموار کردن مسیر برای حل سیاسی بحران» منتهی شود.

کد خبر : ۳۲۱۰۵۸