خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی در نامه‌ای سرگشاده به زاکانی:

متخصص‌تر از شما و دلواپسان در مورد نظرات امام(ره) وجود ندارد؟

محسن هاشمی در نامه ای به علیرضا زاکانی این سوال را مطرح کرد که در نزدیکی دیدگاه‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به دیدگاه‌های امام راحل(ره) واقعا در این کشور متخصص‌تر از جنابعالی و دلواپسان در در مورد نظرات امام خمینی (ره) وجود ندارد؟

به گزارش ایلنا، در پی اظهارات علیرضا زاکانی، نماینده تهران در مجلس در دادگاه هفته‌نامه پنجره علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، محسن هاشمی رفسنجانی، فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه سرگشاده‌ای به زاکانی، نکاتی را خطاب به وی یادآور شد.

برادر گرامی جناب آقای زاکانی
با سلام

گرچه رویه بنده مبتنی بر مدارا و صبر در برابر تخریب‌ها و بداخلاقی‌هاست، اما انتشار اظهارات شما در دادگاه مطبوعات و اسائه ادب دور از انتظار به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی موجب شد این سطور را به نگارش دربیاورم که یا موجب تاملی در این دنیا برای شما و همفکرانتان شود یا به حجتی در سرای باقی و دادگاهی که حمایت و پشتیبانی هیچ قدرتی در آن موثر نیست، تبدیل شود.

شما به گواهی خودتان در مجله خود، اقدام به انتشار مطالب توهین‌آمیزی نسبت به آیت‌الله هاشمی کردید، مطالبی که حتی دادستانی (...) این موارد را جرم احراز کرده و پرونده شما به دادگاه ارجاع شده است.

در مقابل این توهین صریح که هم خود به آن معترفید و هم دستگاه قضایی آن را مجرمانه خوانده است، آیت‌الله هاشمی مانند گذشته صبر و بردباری پیشه کرده و حتی اقدام به شکایتی ساده نکرده است، اما جنابعالی با کمال جسارت در دادگاه، نه تنها حاضر به عذرخواهی از توهینی که خود به آن اعتراف دارید، نمی‌شوید، بلکه توهین‌های به مراتب رکیک‌تری را نسبت به ایشان در دادگاه انجام می‌دهید و شگفت آنکه هیچکس نیز جرات اعتراض به اقدام مجرمانه شما در دادگاه را ندارد.

قبل از ورود به پاسخ، باید عرض کنم که بنده بر خلاف شما و همفکرانتان به خود اجازه نمی‌دهم در مورد انگیزه‌های شما قضاوت کنم، ضمن آنکه برای حضور شما در جبهه و مفتخر شدن به کسوت جانبازی احترام قائلم، امیدوارم این رفتارهای شما براساس حسن نیت و صرفا به دلیل اشتباه در برداشت و فهم صحیح موضوعات رخ داده باشد، نه غرض‌ورزی و بر همین اساس، این وجیزه را برای لحظه‌ای تامل می‌انگارم:

۱- در مورد سوابق قبل از انقلاب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهارکرده‌اید که آقای هاشمی از منافقین حمایت می‌کرد، حتما شما به اسناد تاریخی دسترسی دارید و می‌توانید بررسی کنید که حمایت ایشان از مبارزات مسلحانه علیه رژیم پهلوی تا چه زمانی بوده است و این تاریخ را با تغییر ایدئولوژیک سازمان مجاهدین خلق و تبدیل شدن به منافقین تطبیق دهید، جهت اطلاع شما حمایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دوستان ایشان از سازمان، مربوط به قبل از انحراف ایدئولوژیک و زمانی بوده است که امثال شهید شریف واقفی در سازمان عضویت داشته است، پس اگر سازمان مجاهدین خلق را از ابتدا منحرف بدانیم، باید امثال شهید شریف واقفی را هم شهید ندانیم و اسم دانشگاه صنعتی شریف را که برای گرامی داشتن یاد این مبارز نامگذاری شده است، تغییر بدهیم.

کدام یک از رجال سیاسی و مذهبی کشور در طول ۳۷ سال سپری شده از عمر انقلاب، به اندازه آیت‌الله هاشمی خود را در معرض آرای مردم گذاشته، و هیچ‌گاه از نتیجه آرای مردم نگرانی نداشته است، گرچه ایشان به قرار گرفتن افراد فاقد تخصص و صلاحیت در مصدر کشور اعتقاد ندارد و نتیجه بی‌توجهی به نظر ایشان را کشور در طول هشت سال پرداخت.

برادر زاکانی، حتما قبول دارید مطالبی را که شما بعد از چهل سال و با چند واسطه شنیدید، امام خمینی (ره) از نزدیک لمس کرده بودند و اگر در قدرت شناخت و تحلیل آقای هاشمی ذره‌ای تردید داشتند، به ایشان در معرفی افراد برای عضویت در شورای انقلاب و اداره کشور این گونه اعتماد نمی‌کردند.

۲- در رابطه با اعتقاد آقای هاشمی به مردم‌سالاری، نیز خود به بطلان سخن سخیفی که بر زبان راندید آگاهید، به راستی کدام یک از رجال سیاسی و مذهبی کشور در طول ۳۷ سال سپری شده از عمر انقلاب، به اندازه آیت‌الله هاشمی خود را در معرض آرای مردم گذاشته، و هیچ‌گاه از نتیجه آرای مردم نگرانی نداشته است، گرچه ایشان به قرار گرفتن افراد فاقد تخصص و صلاحیت در مصدر کشور اعتقاد ندارد و نتیجه بی‌توجهی به نظر ایشان را کشور در طول هشت سال پرداخت، اما اینکه نمایندگان متخصص و باصلاحیت با سلایق مختلف سیاسی، خود را در معرض آرای عمومی بگذارند، دقیقا دیدگاهی است که ایشان در طول ۴ دهه عمرانقلاب دنبال می‌کرده‌اند.

به راستی چه کسی مدافع آرای مردم است؟ کسی که بیش از دو میلیون نفر از مردم تهران در زمانی که نصف جمعیت فعلی وجود داشت، به وی رای دادند یا کسانی که با آرای دویست تا سیصد هزار از شهری ده میلیونی یعنی سه درصد مردم عنوان نمایندگی را یدک می‌کشند؟

۳- در رابطه با نزدیکی دیدگاه‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به دیدگاه‌های امام راحل (ره) نیز می‌پرسم واقعا در این کشور متخصص‌تر از جنابعالی و دلواپسان در مورد نظرات امام خمینی (ره) وجود ندارد؟ آیا اسناد مکتوب، پیام‌ها و سخنرانی‌هایی که امام خمینی (ره) در تایید دیدگاه‌ها و مواضع آیت‌الله هاشمی انجام داده است، قابل دسترسی برای عموم نیستند، آیا عتاب شدید و کم‌سابقه امام خمینی (ره) با بزرگان شما که در موضوع مک‌فارلین قصد تخریب آیت‌الله هاشمی را داشتند از یاد رفته است؟ به راستی «فاین تذهبون؟»

به راستی چه کسی مدافع آرای مردم است؟ کسی که بیش از دو میلیون نفر از مردم تهران در زمانی که نصف جمعیت فعلی وجود داشت، به وی رای دادند یا کسانی که با آرای دویست تا سیصد هزار از شهری ده میلیونی یعنی سه درصد مردم عنوان نمایندگی را یدک می‌کشند؟

۴- در رابطه با اتهام رانت‌خواری و مفاسد مالی که شما و دوستانتان هزاران بار به خانواده هاشمی نسبت داده‌اید، آیا بخاطر روز جزا از خود پرسیده‌اید که مستندی دارد یا خیر؟، مدارک و سوابق تحصیلی اعضای خانواده هاشمی موجود است و نیز سوابق تحصیلی شما نیز که توسط دوستان سابقتان افشا شده است. کدام یک از رانت تحصیلی برخوردار بوده‌اند.

آیا خانواده هاشمی از ویلاهای نظامی جهت سکونت استفاده کرده‌اند؟ آیا خانواده هاشمی هزینه فعالیت‌های سنگین سیاسی را می‌پردازند؟

اگر واقعا به دنبال روشنگری در رابطه با خانواده هاشمی هستید، با وجود آنکه کیفرخواست محرمانه مهدی هاشمی را منتشر کردید و هزاران صفحه یک‌طرفه و ناجوانمردانه علیه او نوشتید، چرا اکنون متن کامل محاکمه را که غیرمحرمانه است، با استفاده از مصونیت نانوشته‌ای که دارید، منتشر نمی‌کنید تا مشخص شود چه فردی رانت‌خواری کرده است؟

۵- اگر واقعا آنگونه که اظهار می‌کنید، به وصایا و رهنمودهای امام خمینی (ره) وفادار هستید، چرا هیچ وقعی به سفارش اکید ایشان به عدم دخالت نظامیان در سیاست ننهاده‌اید؟

برادر زاکانی، انتظار جامعه از امثال شما که در دوران جنگ، تا نزدیکی مرگ وشهادت پیش رفته‌اید، آن است که بیش از دیگر افراد، به تقوا واخلاق پایبند باشید نه آنکه به دلیل منافع سیاسی، گفتن هر دروغ، زدن هر تهمت، بی‌حرمتی به هر شخصیت و بردن هر آبرویی را نه تنها حرام ندانسته، بلکه تکلیف خود فرض کنید.

روزی آیت‌الله هاشمی در قدرت بود، و امروز شما و دوستانتان قدرت؛ رسانه‌ای و... را در اختیار گرفته‌اید. اگر آیت‌الله هاشمی به رغم همه این تخریب‌هایی که طی دو دهه اخیر توسط افراطیون چپ و راست علیه ایشان انجام شده، آنچنان محبوب است که با اعلام کاندیداتوری فردی هشتاد ساله موجی به آن گستردگی در کشور ایجاد می‌شود که واهمه از آرای بی‌سابقه ایشان به عدم تایید صلاحیت ایشان می‌انجامد، نشان از آن دارد که ایشان در زمان حضور در قدرت، به اصولی پایبند بوده‌اند که همین پایبندی موجب ماندگاری ایشان در قلوب اکثریت مردم شده است. پس شما نیز قدر قدرت بدانید و آن‌گونه عنان نفس نرانید که هنگام خروج از قدرت شرمنده خدا و خلقش بمانید.

والسلام علی من اتبع الهدی
محسن هاشمی
سیزده آبان نود و چهار

کد خبر : ۳۱۹۳۹۷