خبرگزاری کار ایران

دبیرستاد سفرهای رییس جمهور:

تسریع یا تاخیر در سفرهای استانی دولت تاثیری در میزان تخصیص اعتبارها ندارد

مشاور و دبیر ستاد رئیس جمهوری گفت: تسریع یا تاخیر در انجام سفرهای هیات دولت به برخی استان ها کمترین تاثیری در کاهش یا افزایش اختصاص اعتبارها به استان ها ندارد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا صالحی روز پنجشنبه در دیدار با استاندار و رئیس سازمان برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد افزود: البته این حق مردم است که رئیس جمهوری خودشان را از نزدیک ببینند و دولت در قالب برنامه از قبل تعیین شده و با هماهنگی با مسئولان هر استان، به استان ها سفر می کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری و هیات دولت تاکید بر رفع مشکلات و موانع توسعه ای همه استان ها دارند، گفت: زمان دقیق سفر دولتمردان به کهگیلویه وبویراحمد هنوز مشخص و قطعی نشده است.

صالحی هدف از سفر به کهگیلویه وبویراحمد را بررسی و کمک به حل مشکلات قابل طرح در مجموعه دولت و همچنین ایجاد آمادگی لازم در این استان برای سفر رئیس جمهوری اعلام کرد.

وی ابراز داشت: در دو سال گذشته 23سفر به استان های مختلف انجام شده و یکی از 12 استان باقی مانده از سفر رئیس جمهوری و هیات دولت نیز استان کهگیلویه وبویراحمد است.

صالحی با بیان اینکه رئیس جمهوری نماینده ملت قدرشناس و بزرگ ایران از همه قشرهای مختلف است، گفت: در همه سفرها نیز سعی شده دکتر روحانی با اقشار گوناگون دیدار کند.

وی همچنین از مسئولان اجرایی کهگیلویه وبویراحمد خواست از هم اکنون تعداد پروژه های درحال اجرا و اولویت دار خود را به دولت گزارش دهند.

صالحی تصریح کرد: استان باید مشخص کند که در دوسال گذشته چه تعداد پروژه عمرانی و اقتصادی به اتمام رسیده و چه میزان در دست اجراست و مهمترین موانع در کند شدن روند اجرای برخی طرح ها را نیز اعلام کند که در سفر هیات دولت برنامه ریزی لازم در این راستا انجام شود.

وی ادامه داد: براساس گزارش های رسیده در این استان حدود یک هزار و 446 میلیارد تومان تعهد دولت های نهم و دهم برای اتمام پروژه ها بود که 502 میلیارد تومان معادل 35 درصد پرداخت شده و 65 درصد نیز باقی مانده است.

مدیرکل پیگیری مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهوری افزود: آنچه برای دولت مهم است پیشرفت و توسعه در همه زمینه هاست و عدد و رقم مهم نیست.

وی یادآور شد: پروژه های مورد نظر استان کهگیلویه وبویراحمد برای ارائه در هیات دولت نیز باید مهم و اثرگذار در توسعه و پیشرفت این استان باشد.

صالحی گفت: گزارش کامل از روند پیشرفت و میزان اعتبار مورد نیاز شماری از پروژه های عمرانی و اقتصادی تاثیرگذار به دبیرخانه ستاد سفرهای رئیس جمهوری ارائه شود تا با پیگیری و تسهیل لازم نسبت به تخصیص صددرصدی اعتبارات و تسریع در روند اجرای آنها حاصل شود.

صالحی افزود: مسئولان استان و دستگاه های اجرایی طرح هایی را پیشنهاد دهند که ضمن تاثیرگذاری در توسعه استان در قالب تخصیص اعتبارات در بودجه امسال و سال 95 به بهره برداری برسند.

صالحی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری مورد توجه است، گفت: دولت نیز اهتمام ویزه بر رشد اقتصادی و سرمایه گذاری با کمک و حضور فعال بخش خصوصی دارد.

وی اظهار کرد: حضور رئیس جمهوری در نشست سرمایه گذاران اقتصادی در سفرهای استانی نیز بر تقویت همین امر استوار است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: این استان با کمتر از یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت 25 درصد نفت کشور را تولید می کند و حدود 10درصد آب کشور را نیز دارد.

سید موسی خادمی افزود: با این وجود همچنان به لحاظ بسیاری از شاخص های توسعه ای در استان های آخر کشور قرار دارد و با کمبود شدید و مشکلات زیرساختی و سرمایه گذاری اقتصادی در بخش های مختلف مواجه است.

وی تصریح کرد: کهگیلویه وبویراحمد حتی تنها استانی است که سرمایه گذاری دولتی به معنای واقعی در آن صورت نگرفته است و نیاز به نگاه ویژه دولت دارد.

وی بیان کرد: مهمترین مشکلات، نیازمندی ها و مطالبات اساسی مردم استان در سفر رئیس جمهوری به این استان مطرح خواهد شد.

کد خبر : ۳۱۷۵۰۴