خبرگزاری کار ایران

دقایقی پیش؛

شمخانی با مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان دیدار کرد

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران که به پاکستان سفر کرده است دقایقی پیش و در اولین برنامه کاری خود در روز چهارشنبه با مشاور امنیت ملی نخست وزیر کشور میزبان دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی و ناصر خان جنجوعا علاوه بر روابط و همکاری های دوجانبه در زمینه های گوناگون از جمله زمینه های امنیتی، در خصوص مهم ترین مسایل منطقه ای و مبارزه با تروریسم گفت وگو کردند.

در این دیدار دو مقام عالی ایران و پاکستان بر ضرورت تقویت همکاری ها و روابط دو کشور در زمینه های یاد شده تاکید کردند.

جزییات بیشتری از گفت وگوهای شمخانی و ناصر خان جنجوعا متعاقبا منتشر خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در نخستین ساعات بامداد روز چهارشنبه، برای دیدار و گفت وگو با عالی ترین مقامات پاکستان، وارد اسلام آباد شد.

دیدار با «محمد نواز شریف» نخست وزیر، «سرتاج عزیز» مشاور نخست وزیر در امور خارجی و رییس دستگاه دیپلماسی پاکستان، «ناصر خان جنجوعا» مشاور جدید نخست وزیر در امور امنیت ملی و «چودری نثار علی خان» وزیر کشور پاکستان از جمله برنامه های کاری سفر شمخانی به اسلام آباد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اعلام شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران همچنین قرار است عصر امروز با حضور در کنفرانس خبری مشترک با سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی، به سؤالات خبرنگاران پاکستانی و نمایندگان رسانه های خارجی در این کشور پاسخ گوید.

موضوع هایی از جمله روابط و همکاری های دوجانبه در فضای پس از برجام، تحولات و اوضاع امنیتی منطقه ای و مبارزه با تروریسم از جمله مهم ترین محورهای گفت وگوهای شمخانی با مقامات عالی پاکستان خواهد بود.

این نخستین سفر شمخانی به پاکستان از زمان آغاز مسؤولیت وی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان محسوب می شود.

شمخانی در بدو ورود به فرودگاه اسلام آباد، جایگاه پاکستان را به ویژه در ثبات و امنیت منطقه مهم کرد و گفت: با هم و در کنار هم بودن ایران و پاکستان همواره عامل ثبات و امنیت زایی به ویژه در مناطق شرقی خاورمیانه بوده است.

وی افزود: با هم بودن و در کنار هم بودن ایران و پاکستان برای تقویت ثبات و امنیت منطقه، یک الگوی تاریخی است که هنوز هم می تواند به عنوان یک خط کش برای اندازه گیری نقش دو کشور در ایجاد و تقویت ثبات در منطقه مورد ارزیابی قرار گیرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با بیان اینکه یکی از اهداف سفر دوروزه اش به اسلام آباد، گفت وگو درخصوص فضای پس از برجام در روابط دو کشور است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در فضای پس از برجام، به دنبال فعال سازی همه بستر های ممکن برای تقویت همکاری با کشورهای منطقه است.

وی اظهار کرد: گسترش مناسبات با این کشور همسایه در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی، دفاعی، امنیتی و فرهنگی بویژه با توجه به جایگاهی که پاکستان در جهان اسلام دارد و نیز با توجه به رابطه تاریخی و فرهنگی قوی موجود میان مردم دو کشور، از اهمیت قابل توجهی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

شمخانی گفت: واقعیت این است که پس از برجام، پتانسیل فراوانی برای شکوفایی در روابط ایران و پاکستان در همه حوزه های اقتصادی، سیاسی، دفاعی، امنیتی و فرهنگی وجود دارد و همکاری های دو کشور در زمینه های یاد شده می تواند فعال تر از گذشته در جهت ثبات و امنیت و مبارزه با تروریسم، که امروز یکی از معضلات اصلی جهان اسلام است، شکل بگیرد و تقویت روابط دو کشور مهم منطقه می تواند نقش بسزایی در مبارزه با تروریسم داشته باشد.

علی شمخانی یکی دیگر از اهداف این سفر را که بنا به دعوت همتای پاکستانی وی صورت گرفته است، ابراز همدردی و تسلیت به مردم و دولت پاکستان در پی وقوع زلزله اخیر در این کشور عنوان کرد.

کد خبر : ۳۱۷۱۰۱