خبرگزاری کار ایران

در دیدار معاون وزیر خارجه فنلاند؛

تخت‌روانچی خواستار توجه فوری به نیازهای انسانی مردم یمن شد

معاون اقتصاد خارجی وزارت خارجه فنلاند که در راس یک هیات اقتصادی-تجاری در کشورمان بسر می‌برد، با معاون اروپا و آمریکا وزیر خارجه ملاقات کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات در خصوص موضوعات روابط دوجانبه، اجرای برجام و همکاری‌های اقتصادی دو کشور در دوره جدید بعد از تحریم و تحولات منطقه‌ای گفتگو کردند.

معاون وزیر خارجه فنلاند با تبرک به مناسبت توافق هسته‌ای و تصویب برجام در کشورمان اظهار داشت: فنلاند مصمم به از سرگیری و توسعه همکاری‌های اقتصادی به ویژه در زمینه انتقال فناوری، دانش فنی و سرمایه گذاری در بازار ایران می باشد. در این راستا قرار است وزیر تجارت خارجی فنلاند در راس یک هیات صد نفره از نمایندگان شرکتهای مهم فنلاندی در آذر ماه عازم ایران شود.این هیات بزرگترین هیاتی است که تا کنون به سرپرستی وزیر تجارت خارجی فنلاند به سایر کشورها انجام می پذیرد.

وی افزود: قرار است بزودی با حضور برخی از مسئولان ایرانی و تعداد قابل توجهی از نمایندگان شرکتهای فنلاندی، سمیناری برای معرفی فضای تجاری و سرمایه گذاری ایران در هلسینکی برگزار شود.

آنتونن ضمن اشاره به ایجاد فضای جدید برای همکاری با ایران پس از تفاهم هسته‌ای، آمادگی فنلاند را برای همکاری با طرف‌های ایرانی در زمینه‌های کشاورزی، حفاظت از جنگل، محیط ریست، معدن، صنایع ارتباطی و مدیریت آب و فاضلاب اعلام کرد.

مجید تخت روانچی در این ملاقات ضمن حمایت از تداوم همکاری‌های سنتی و تبادل هیاتها در کلیه زمینه ها، بر ضرورت سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی به عنوان مولفه های مهم در روابط جدید دو کشور تاکید کرد.

وی در این ملاقات همچنین دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه و راه های حل بحران در یمن و سوریه و نیز کمک به بهبود شرایط و تقویت امنیت در افغانستان را تشریح کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان همچنین شرایط انسانی در یمن را بسیار وخیم توصیف کرد و خواستار توجه فوری به نیازهای انسانی مردم یمن که روزانه زیر بمباران‌های بی وقفه قرار دارند، شد.

کد خبر : ۳۱۶۷۰۴