خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی در دیدار جمعی از مهندسان:

مردم و مسئولان هوشیار باشند و نگذارند تندروها میدان‌داری کنند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اعتراض توهین‌آمیز یک اقلیت محدود به مسئولین کشور، آن هم به خاطر یک پرونده ملی، نشان از برنامه‌های عقبه آنها برای مانع‌تراشی در مسیر توسعه کشور دارد و مردم و مسئولین باید هوشیار باشند و نگذارند تندروها میدان‌داری کنند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از مهندسان اجرایی پروژه‌های ملی در داخل و خارج از کشور، با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و عاشوراییان و با ابراز امیدواری نسبت به برگشت رونق و همچنین ایجاد فرصتی مجدد برای درخشش مهندسان ایرانی در خارج از کشور، گفت: ظرفیت ایران با مردمی هوشیار و آگاه، آن قدر بالاست که موانع داخلی و خارجی هم نمی توانند برای همیشه جلوی توسعه کشور را بگیرند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خوشنامی نیروهای کیفی فنی، مهندسی ایرانی را در هر جا که حضور دارند، سرمایه‌ای ارزشمند برای کشور دانست و گفت: دانش و فن ایرانیان چنان است که شرکت‌های مهم جهانی با رصد المپیادها، از بین جوانان ایرانی استعدادیابی می‌کنند تا از این ظرفیت‌ها در آینده برای خود استفاده کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، توجه به جوانان مستعد و تکمیل زیرساخت‌ها را از وظایف مهندسان اجرایی در داخل کشور خواند و گفت: به عنوان نمونه، توسعه بزرگراه‌ها باید به گونه‌ای باشد که دیگر شاهد اتفاقات ناخوشایند جاده‌ای برای مردم نباشیم.

وی با ابراز تأسف از توقفی که طی 8 سال در همه ابعاد کشور ایجاد شد و ضرورت بررسی عالمانه چرایی و چگونگی آن، گفت: آن تجربه تلخ باید به مردم یادآوری شود تا تاریخ ایران دوباره گرفتار آن عقب افتادگی‌ها نشود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با اشاره به فراز و فرودهای توافق هسته‌ای، از مذاکره تا برجام، گفت: اگرچه دنیا هم فهمیده بود که تحریم ایران با امتیازات ویژه به سود اقتصاد جهانی نیست، اما در این طرف یک تیم خبره، با راهنمایی‌های رهبری و مقاومت دولت در مقابل تندروها، مذاکرات را هدایت می‌کردند که نهایتاً با تأیید کتبی رهبری به سرانجام رسید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ارائه تحلیلی از سخنان مثبت و منفی که این روزها درباره روند ورود مجلس و دیگر نهادهای کشور در قضیه برجام، اظهار می‌شود، گفت: اعتراض توهین‌آمیز یک اقلیت محدود به مسئولین کشور، آن هم به خاطر یک پرونده ملی، نشان از برنامه‌های عقبه آنها برای مانع‌تراشی در مسیر توسعه کشور دارد و مردم و مسئولین باید هوشیار باشند و نگذارند تندروها میدان‌داری کنند.

وی با بیان شرایطی که در پسابرجام برای ایران ایجاد می‌شود، گفت: ایران با مکتب اهل بیت(ع) که این روزها عزادار سرور و سالار شهیدان است، ظرفیت تحول در همه ابعاد را دارد و یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های این کشور، ایرانیان متخصصی هستند که در پروژه‌های مهم بسیاری از کشورها حضور دارند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، برنده شدن شرکت‌های ایرانی در مناقضات بین‌المللی و منطقه‌ای را نشانه شناخت کشورها از دانش فنی و استعداد تکنولوژی ایرانیان دانست و گفت: باید از این سرمایه برای رونق کشور و کم کردن بیکاری جوانان استفاده کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بیان مصادیق ظرفیت‌های ایران برای ایجاد تحول در داخل و خارج، به 11 هزار آزمایشگاه و کارگاه دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور و شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: باید از این سرمایه‌ها که اکثر آنان جوانان دانشجو هستند، در انجام پروژه‌های جدید استفاده کرد که اکثر کشورهای پیشرفته، از مسیر هماهنگی علم و عمل و یا دانشگاه و صنعت به توسعه رسیده‌اند.

وی با تأکید مجدد بر مردمی بودن سرمایه‌های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: یکی از اقدامات و موفقیت‌های خوب این دانشگاه، ارتقای مقاطع تحصیلی جوانان کشور است که مطمئناً این جوانان در آینده بر کشور تأثیرات مثبت می‌گذارند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در بخش پایانی سخنان خویش خطاب به مهندسان اجرایی که در پروژه‌های خارج از کشور حضور دارند، گفت: شما باید از گذشته درخشان ایران دفاع کنید که هر جا بودند، بهترین نیروها بودند.

در آغاز این دیدار دو تن از مهندسان، گزارشی از پروژه‌های مهم داخلی و خارجی ارائه کردند.

کد خبر : ۳۱۶۶۲۴