خبرگزاری کار ایران

آصفری در تذکر شفاهی؛

کمیته حقیقت یاب به حادثه پالایشگاه شازند اراک رسیدگی کند

نماینده مردم اراک در مجلس با تاکید بر لزوم رعایت حقوق کارگران گفت: وزارت نفت باید یک کمیته حقیقت یاب برای بررسی حادثه پالایشگاه اراک تشکیل دهد.

به گزارش ایلنا ، محمدحسن آصفری در نشست علنی امروز دوشنبه (4 آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود به وزیر نفت، گفت: در سال جاری به دلیل بی‌تدبیری در پالایشگاه شازند اراک 8 نفر جان باختند و وزارت نفت اقدامی در خصوص بررسی این فاجعه نشان نداده، این در حالی است که باید حقوق شهروندی در این موضوعات ثابت شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت نفت باید یک کمیته حقیقت یاب برای بررسی حادثه پالایشگاه شازند اراک تشکیل دهد و باید مسئله و حقوق کارگران ساده را بررسی کند.

آصفری افزود: به وزیر تعاون، رفاه، کار و امور اجتماعی تذکر می‌دهم که به وضعیت معلولان که از اقشار مظلوم هستند رسیدگی کند، متاسفانه برای اجرای نظام جامع معلولان که قرار بود برای رفع مشکلات به مجلس بیاید هیچ اقدامی نشده است.

وی ادامه داد: معلولان با 35 الی 40 هزار تومان دریافتی به سختی زندگی می‌کنند و حتی بعضی از آنان مسکن ندارند و این میزان پرداختی حتی جوابگوی درمان آنان نیز نیست.

آصفری افزود: متاسفانه وزارت علوم به مسئله ایجاد دانشگاه پیام نور در حوزه انتخابیه توجه نکرده و نکته دیگر اینکه باید برای شعار تدبیر و امید تعریفی مشخص وجود داشته باشد که انتخابات و انتصابات مشخص شود.

وی گفت: نقش برخی‌ها در فتنه روشن بوده اما امروز برای احراز مسئولیت در دانشگاه مشخص می‌شوند.

آصفری افزود: آستان قدس رضوی کارخانه‌ کمباین را در اراک خریداری کرده اما روز به روز شاهد تعطیلی و تعدیل نیرو هستیم و حقوق کارگران چند ماه است که پرداخت نشده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: چرا سازمان خصوصی سازی نظارت کافی در خصوص کسانی که کارخانه‌ها را خریداری می‌کنند ندارد و خریداران حقوق کارگران را پرداخت نمی‌کنند.

کد خبر : ۳۱۶۴۷۵