خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در بدو ورود به تهران مطرح کرد:

تاکید ایران و روسیه بر همکاری مشترک برای حل بحران سوریه

رئیس مجلس شورای اسلامی در بازگشت از سفر به روسیه برای شرکت در نشست سالانه جوامع درگیر جنگ و صلح، گفت: بین همه حاضران در نشست در اینکه یک مبارزه بین المللی علیه تروریزم صورت نگرفته وفاق وجود داشت.

به گزارش ایلنا٬ علی لاریجانی در بازگشت از سفر به روسیه برای شرکت در اجلاس جنگ و صلح با محوریت جنگ سوریه در فرودگاه مهرآباد تهران ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: در اجلاس جنگ و صلح که محور آن مسائل مهم جهانی و منطقه‌ای بود کشورهای مختلفی حضور داشتند و دیدگاه‌های خود را در رابطه با مبارزه با تروریزم مطرح کردند، اینجانب طی سخنرانی‌ای که داشتم تحلیلی از بحران تروریستی که موجب بهم ریختگی در خاورمیانه شده است، ریشه‌ها و راهکارهای مبارزه با آن را ارائه دادم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: موضوعات و سوالات مطرح در اجلاس جنگ و صلح بیشتر مرتبط با مشکلات سوریه، جریانات تروریستی و مبارزه با جریانات تروریستی بود. در این اجلاس صاحبنظرانی از کشورهای مختلف حضور داشتند، بین همه حاضران در اینکه یک مبارزه بین المللی علیه تروریزم صورت نگرفته وفاق وجود داشت و به آن به عنوان یک ضرورت نگریسته می‌شد.

وی گفت: کشورهای حاضر در اجلاس جنگ و صلح سوچی بر اینکه یک فرصت برای مبارزه با تروریسم وجود دارد تاکید داشتند؛ در نگاه حاضران ایران به عنوان کشور مهمی که عزم راسخ در مبارزه با تروریسم دارد مورد توجه قرار گرفت. در فرصت کوتاهی که اینجانب در این اجلاس داشتم با صاحبنظران و مقامات کشورهای مختلف گفت‌وگوهایی داشتم، در جریان این مذاکرات تحلیل مشترکی وجود داشت که همکاری بین کشور‌ها می‌تواند مشکل تروریسم را حل نماید.

رابطه و همکاری با روسیه برای ایران اهمیت راهبردی دارد

لاریجانی در ادامه به ملاقات خود با ولادیمیر پوتین در حاشیه اجلاس جنگ و صلح سوچی اشاره کرد و گفت: در ملاقات با رئیس جمهوری روسیه بحث مفصلی در رابطه با مبارزه با تروریسم و همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های مختلف میان ایران و روسیه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: در مذاکرات صورت گرفته در رابطه با مبارزه با تروریسم مسئله جنگ سوریه مورد بحث جدی قرار گرفت. مشکلاتی که از سوی تروریست‌های مورد حمایت برخی حکومت‌ها برای مردم سوریه ایجاد شده یک همکاری مشترک می‌طلبد.

لاریجانی گفت: ایجاد همکاری بین کشورهای منطقه موضوعی راهبردی برای ایران است و در زمینه‌های مختلف همکاری‌های خوبی تاکنون صورت گرفته است. روسیه یک کشور مهم است؛ جمهوری اسلامی با همسایگان خود روابط پایداری دارد. روسیه کشور نقش آفرینی است که در منطقه و جهان از وزن خوبی برخوردار است.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت٬ رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در اجلاس دو روزه جنگ و صلح ملاقات‌های مهمی صورت گرفت که می‌توانند برای همکاری‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای منطقه مفید و موثر باشد.

کد خبر : ۳۱۵۸۲۲