خبرگزاری کار ایران

شوهانی در گفت‌وگو با ایلنا:

مخالفان شیرینی لغو تحریم‌ها را تلخ می‌کنند/ دلواپسان بهانه می‌آورند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: عده‌ای می‌گفتند لغو تحریم‌ها بر روی کاغذ هم انجام نمی‌شود و حالا که دستور لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا صادر شده، بهانه می‌آورند که تحریم‌ها صرفاً بر روی کاغذ لغو شده‌اند.

احمد شوهانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به تلاش رسانه‌ای مخالفان برجام در راستای تلخ‌کردن شیرینی پیروزی ناشی از توافق و لغو تحریم‌ها اظهار داشت: به‌هر حال ما در توافقنامه‌ای با کشورهای ۱+۵ تعهداتی را پذیرفته‌ایم و تاکید بر محدودیت‌هایی که در توافقنامه برای ما وجود دارد، بدون بازتاب پیروزی‌های فراوان این مذاکرات کار نادرستی است و متوجه معنای آن نمی‌شوم.

وی افزود: این توافق پس از مذاکرات طولانی‌مدت به انجام رسیده و در ادامه به تصویب کنگره آمریکا و در ادامه مجلس شورای اسلامی نیز رسیده‌است و از این پس دولت جمهوری اسلامی ایران موظف به اجرای آن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در توافقنامه مسیری که دو طرف باید طی کنند، به‌روشنی مشخص شده و رسانه‌های مخالف نیز بر روی تمام جزئیات این توافقنامه کار کردند. در توافقنامه تعداد دقیق سانتریفیوژهایی که باید برچیده شوند، آمده و تمام این مباحث در کمیسیون ویژه برجام و پیش از آن در جلسات متعدد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بررسی قرار گرفته و در‌‌ نهایت نمایندگان مردم پیرو خواست ملت و بنابر منافع ملی بر سر این تصمیم به اتفاق‌نظر رسیدند.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: این درست است که در بخش‌هایی از توافقنامه محدودیت‌هایی در برنامه هسته‌ای ما اعمال شده اما این موضوع کاملاً شفاف بیان شده و تمام مسئولان کاملاً در جریان قرار دارند. به هرحال این یک توافق اقدام مشترک است و دوطرف از بخشی از خواسته‌های خود به نفع بخش دیگر خواسته‌هایشان می‌گذرند و مخالفت بیش از حد رسانه‌های منتقد برجام بی‌معناست.

این نماینده مجلس در واکنش به انتقاد برخی رسانه‌ها مبنی بر لغو تحریم‌ها بر روی کاغذ و برچیده‌ شدن تاسیسات هسته‌ای بر روی زمین٬ تصریح کرد: این دوستان تا پیش از این می‌‌گفتند، لغو تحریم‌ها بر روی کاغذ هم انجام نمی‌شود و حالا که بنابر برجام دستور لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا صادر شده، بهانه می‌آورند که تحریم‌ها صرفاً بر روی کاغذ لغو شده‌اند.

شوهانی با اشاره به سخنان رئیس مجلس تصریح کرد: با آقای لاریجانی موافقم و نباید مانند مخالفان شیرینی لغو تحریم‌ها را در کام مردم تلخ کنیم. مخالفان باید صبر داشته‌باشند زیرا هر اقدام و تصمیمی در سیاست باید ابتدا بر روی کاغذ انجام گیرد و بعد در عرصه عمل محقق شود. ۸۶٪ مردم هم با برجام موافقند و ما هم به عنوان نماینده مردم افتخار می‌کنیم که خواست آنها را جامه عمل پوشاندیم.

کد خبر : ۳۱۴۸۸۰