خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در پاسخ به تذکر توکلی:

نمایندگان کمک کردند وگرنه الزامی نبود

رییس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مردم تهران در مورد تصویب برجام گفتک نمایندگان کمک کردند وگرنه الزامی نبود و بسیاری از نمایندگان از پیشنهادهای خود صرف‌نظر کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ احمد توکلی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس در تذکر آیین‌نامه‌ای با اعتراض به نحوه تصویب جزئیات طرح برجام اظهار داشت: اگر قرار باشد برای این بی‌قانونی‌ها قربانی بدهیم٬ معلوم نیست چند گوسفند نیاز داریم.

در این لحظه لاریجانی با قطع کردن صحبت وی گفت: می‌توانیم از گوسفندهای شما در بهشهر استفاده کنیم که با خنده نمایندگان مجلس همراه شد و توکلی واکنش نشان داد و اعلام کرد من گوسفندی ندارم٬ که لاریجانی با خنده گفت: می‌دانم٬ من شوخی کردم.

در ادامه نماینده مردم تهران اضافه کرد: در عرض بیست دقیقه شاید مهم‌ترین سیاست خارجی کشور را به سرانجام رساندید در حالی که همه موارد و مسائل که مورد نظر شما بود و من به آن احترام می‌گذارم اما رعایت آیین‌نامه هم قابل وصول بود.

وی افزود: تصویر این وضعیت برای مجلس مضر است روز یکشنبه مانور تفرقه بود و در کارهای مقدماتی برخی رعایت نکردند و فضا به شکلی رقم خورد و اتفاقاتی افتاد که نباید رخ می‌داد.

توکلی ادامه داد: حالا امروز که می‌خواهیم جزئیات را بررسی کنیم شما اجازه طرح هیچ پیشنهادی را نداید که از نظر قانونی اشکال دارد و از نظر سیاسی نیز محل اشکال است و موجب وهم مجلس می‌شود.

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر توکلی یادآور شد: مجلس اصل موضوع با بحث زیاد و وقت کافی بررسی کرده بود وقتی کلیات آن رای آورد یعنی ماده واحده و اصل آن مورد قبول بوده است.

لاریجانی اضافه کرد: تنها جزئیات باقی می‌ماند که آن هم قبل از جلسه درباره آن بحث شد و بین دوستان یک توافقی حاصل آمد تا در کل این طرح را بپذیریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بنابراین نمایندگان کمک کردند وگرنه الزامی نبود و بسیاری از نمایندگان از پیشنهادهای خود صرف‌نظر کردند و امروز هم لطف کرده و برای به انجام رساندن این طرح کمک کردند به هر حال یک قواره‌هایی وجود دارد که همه باید تابع آن باشیم.

لاریجانی در پایان تصریح کرد: اول اینکه قواره‌هایی وجود دارد که باید آن را رعایت کنیم. مضاف بر اینکه ما یک طرحی داشتیم که اگر برجام شود باید این شروط رعایت شود و نمایندگان مجلس به این طرح رای دادند.

کد خبر : ۳۱۲۹۸۳