خبرگزاری کار ایران

رقابت درونی در رسانه‌های اصولگرا؛

استیضاح در مجلس و اختلاف در ائتلاف + جدول

در روزهایی که سران اصولگرا شعار وحدت می‌دهند و نت سرود هماهنگی را می‌نویسند، در بدنه این جریان اختلافات به حداکثر میزان خود رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ استیضاح آخوندی انجام شد و به نتیجه نرسید؛ اما مهمتر از‌ آنکه وزیر راه ابقا شد٬ این بود که همه دیدند که باهنر و لاریجانی چه اختلاف زیادی با رسایی و کوچک‌زاده داشتند. طیف تندرو و معتدل مجلس، فراکسیون اصولگرایان و فراکسیون رهروان یا جبهه پایداری و راست سنتی، اسامی متعددی است که برای تشریح تفاوت فکری نمایندگان اصولگرای مجلس به کار می‌رود و بیشتر از همه گواهی از خط اختلافی می‌دهد که بیش از دو دهه است در میان طیف‌های مختلف اصولگرایی کشیده شده است.

در حالی که باید تا چهار ماه دیگر لیست‌های انتخاباتی اصولگرایان بسته شود٬ اختلاف بین طیف‌های متعدد اصولگرا به اوج خود رسیده است. نکته مهم در این میان این است اگر اصولگرایان بتوانند برای انتخابات مجلس آینده به لیست مشترک دست پیدا کنند٬ لااقل در دو حوزه موضع نسبت به دولت روحانی و سیاست خارجی دولت دیدگاه و موضع متناقضی خواهند داشت و در شعارهای انتخاباتی خود باید این مسائل را حذف کنند تا به وحدت حداکثری دست پیدا کنند.

باهنر وعده داده بود تا میانه مهر ترکیب شورای هماهنگی اصولگرایان اعلام شود. اما با این وضع اختلاف، نه میانه مهر که حتی بعید است تا میانه اسفند هم بتوان اصولگرایان را دور یک میز جمع کرد.

ده سایت خبری نزدیک به جریان‌های مختلف اصولگرایان در روزهای گذشته، حد اقل پنچ گرایش متضاد با هم را در میان رسانه‌های اصولگرا نشان می‌دهد. بدیهی است هر چقدر جزئیات بیشتری در این الگو مورد بررسی قرار بگیرد، مثل استیضاح آخوندی یا استیضاح وزیر علوم، اختلاف‌های بیشتر دیده می‌شود.

 

نام سایت

گرایش سیاسی

موضع‌گیری نسبت به دولت

موضع‌گیری نسبت به برجام

رجا نیوز

جبهه پایداری / غلامحسین الهام

مخالف

مخالف

خبرآنلاین

معتدل /  لاریجانی

حمایت از دولت

حمایت از دولت

جمهوریت

اصولگرا / لاریجانی

حمایت از دولت

حمایت از دولت

فردانیوز

اصولگرا /  قالیباف

منتقد

منتقد

دولت بهار

اصولگرا /  احمدی‌نژاد

مخالف

مخالف

الف

اصولگرا / احمد توکلی

منتقد اقتصادی

بی‌طرف

تابناک

اصولگرا / محسن رضایی

بی‌طرف

حمایت از دولت

شهر

اصولگرا / قالیباف

منتقد

حمایت از دولت

جهان‌نیوز

اصولگرا /  زاکانی

مخالف

مخالف

آریا

اصولگرا/محبیان

منتقد اقتصادی

حمایت از دولت

 

ا

کد خبر : ۳۱۱۰۹۴