خبرگزاری کار ایران

مطهرنیا در گفت‌وگو با ایلنا:

بیانیه پنج معترض گزارش برجام٬ بهترین کنش در بدترین موقعیت بود

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی تاکید کرد: برجام رد نخواهد شد و اقدام دلواپسان نتیجه‌ای نخواهد داشت و آنها تنها خود را رسوا می‌کنند.

مهدی مطهرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به بیانیه پنج تن از اعضای کمیسیون برجام درباره گزارش این کمیسیون گفت: ادبیات سیاسی دچار اعواج‌های جدیدی است. هنوز در میان برخی از فعالان سیاسی، فرهنگ سیاسی نهادینه نشده و آنها بیش از آنکه به منافع ملی بیاندیشند٬ به منافع ملی و شخصی خویش فکر می‌کنند.

وی با بیان اینکه مشارکت‌جویی در سیاست باید براساس منافع ملی باشد، اظهارداشت: در ایران اسلامی، منافع ملی عین مصالح دینی است و نمی‌توان به اسم ارزش‌های دینی منافع ملی را نادیده گرفت و واقعیت‌ها را ندید.

این استاد دانشگاه اقدام پنج نماینده عضو کمیسیون برجام را بهترین اقدام در بدترین موقعیت دانست و تصریح کرد: آنها شجاعانه بیان کردند که وضعیت کنونی به خاطر عملکرد بد گذشته است که با زحمات بسیار و تدبیر فراوان در حال خروج از آن چاه هستیم.

مطهرنیا با یادآوری بیانیه این پنج نماینده خاطرنشان کرد: این افراد بیان کردند که به نظر می‌رسد گزارش از خارج کمیسیون تنظیم شده و نظرات آنها مدنظر قرار نگرفته است و توجهی به منافع ملی و دستاوردهای کثیر برجام نشده است و گویی این گزارش را تیم قبلی مذاکره‌کننده نوشته است.

وی با بیان اینکه باید به مخالفان برجام یادآور شد که برجام از مسیر تصمیم‌گیری گذشته است، ابراز داشت: برجام رد نخواهد شد و اقدامات این‌چنینی توسط این گروه دلواپسان نتیجه‌ای نخواهد داشت و آنها با این اقدامات تنها خود را رسوا می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی ادامه داد: دلواپسان باید بدانند که رد برجام، فرجامی سخت‌تر را برای ایران در پی خواهد داشت و موجب افزایش فشارها به ایران اسلامی خواهد شد.

مطهرنیا با بیان اینکه اکنون باید به دوران پس‌ازبرجام اندیشید، عنوان کرد: برجام زمینه‌های رشد و توسعه ملی و اقتصادی و اجتماعی ایران را فراهم کرد و شرایط کنش‌گری بیشتر در صحنه بین‌الملل را برای دستگاه دیپلماسی فراهم کرده است٬ پس لازم است تا تدابیری اندیشید تا از آن بهتر استفاده کرد.

کد خبر : ۳۱۱۰۴۷