خبرگزاری کار ایران

سلطانی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

استیضاح آخوندی برای تسویه‌حساب یک نماینده با وزیر در شأن مجلس نیست

نماینده بروجن در مجلس نهم گفت: استیضاح وزیر راه و شهرسازی برای تسویه‌حساب یک نماینده با وزیر در شأن مجلس نیست.

امیرعباس سلطانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ عملکرد وزارت راه و شهرسازی را خوب ارزیابی کرد و گفت: استیضاح‌کنندگان وزیر راه و شهرسازی به دنبال جریانی رفته‌اند که نمایندگان یک استان به دلیل اصرار بر تغییر مدیرکل و مخالفت آقای آخوندی به راه انداخته‌اند و این استیضاح به غیر از تسویه حساب نماینده با وزیر، هیچ دلیل دیگری ندارد.

وی در رابطه با استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: با استیضاح آقای آخوندی مخالف هستم٬ چون این استیضاح ملی نیست و به لجبازی‌های کودکانه شباهت دارد.

وی با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی به صورت بخشی است٬ گفت: اگر به نمایندگان امضاءکنندگان استیضاح نگاه کنیم، می‌بینیم که امضای نمایندگان بیش از ۳ استان در لیست وجود ندارد و بیشتر کسانی که بر طبل استیضاح می‌کوبند، مسایل استانی را دنبال می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی با تاکید بر اینکه آقای آخوندی در شرایط موجود خوب کار کرده است٬ گفت: نباید رویایی فکر کنیم. البته خوب است که برای مردم خوب بخواهیم و انتظار داشته باشیم دولتمردان هم خوب کار کنند، اما در شرایط موجود و کمبود اعتباراتی که دولت با آن دست به گریبان است، برخی از خواسته‌های مطرح شده در استیضاح، زیاده‌خواهی غیر منطقی و خارج از توان مدیریتی آقای آخوندی است.

وی در تشریح شرایط موجود کشور گفت: تحریم اقتصادی، قطعنامه‌هایی که علیه کشورمان صادر شده است، نبود اعتبارات، اموال بلوکه شده ایران در خارج از کشور، محدودیت فروش نفت و ناتوانی در بازگشت نقدینگی، دشمنی‌های آشکار کشورهایی مانند رژیم اشغالگر قدس و عربستان و بسیاری موارد دیگر که باعث می‌شود در مبادلات تجاری با دیگر کشور‌ها دچار مشکل بشویم.

سلطانی با تاکید بر اینکه عملکرد وزیر راه و شهرسازی در چنین شرایطی خیلی خوب بوده است٬ گفت: من نمی‌دانم آقایانی که دنبال استیضاح هستند، از تمامی مشکلات خبر دارند، یا آنکه به دنبال یک اختلاف کوچک، می‌خواهند همه چیز را بر هم بریزند.

وی با اعلام اینکه شک ندارم آقایان استیضاح کننده از همه چیز خبر دارند٬ گفت: آیا این آقایان در جریان بودجه نیستند؟ مگر می‌شود کسانی که خودشان به بودجه ۹۴ رای داده‌اند و در جلسات لایحه شرکت کرده‌اند، ندانند سهم وزارت راه وشهرسازی چقدر بوده و اکنون از نظر بودجه در چه شرایطی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به اینکه با توجه به توضیحات شما، چرا این استیضاح اتفاق می‌افتد٬ گفت: به‌ظاهر نمایندگان یکی از استان‌هایی که استیضاح را امضا کرده‌اند، با وزارت راه و شهرسازی مشکل داشتند و مشکل آنان از نوع مدیریتی بوده است. آقایان خواستار تعویض مدیر کل استان شده‌اند و گویا آقای آخوندی تسلیم خواسته آنان نشده است پس به دنبال جمع کردن یار و علم کردن استیضاح افتاده‌اند لذا اساسا استیضاح آقای آخوندی برای تسویه‌حساب یک نماینده با وزیر در شأن مجلس نیست.

سلطانی در خصوص نتیجه استیضاح با وجود همه این مسایل گفت: اعتقاد دارم که آقای آخوندی وزیر راه وشهرسازی ماندگار است و استیضاح به جایی نمی‌رسد.

کد خبر : ۳۱۰۵۷۹