خبرگزاری کار ایران

شوشتری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

استیضاح آخوندی٬ اقدامی بدون منطق و با چاشنی احساس است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: تعداد کم امضاءکنندگان استیضاح و مشکلات مالی و اعتباری، بیانگر این است که نمایندگان از وزیر رضایت دارند و این استیضاح مبنای منطقی ندارد و شاید مقداری احساسی عمل شده است.

هادی شوشتری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ با تاکید بر اینکه در مجموع با توجه به شرایط کلی کشور در عرصه‌های بین‌المللی و ملی، مخالف استیضاح هستم٬ گفت: معتقدم عملکرد آقای آخوندی در مجموعه وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان‌های وابسته به وزارت راه و شهرسازی، بسیار مطلوب و خوب بوده و تا بدین اندازه که کار به استیضاح بکشد، جای نقد ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ بهانه‌ای برای استیضاح اقای آخوندی وجود ندارد٬ گفت: تعداد کم امضاءکنندگان استیضاح و مشکلات مالی و اعتباری، بیانگر این است که نمایندگان از وزیر رضایت دارند و این استیضاح مبنای منطقی ندارد و شاید مقداری احساسی عمل شده است.

وی با اشاره به اینکه به درستی مشخص نیست به چه دلیل یک باره استیضاح وزیر راه و شهرسازی مطرح شده است٬ گفت: تعداد امضاءکنندگان طرح استیضاح دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی، به هیچ وجه در اندازه‌ای نیست که بتوان آنرا معنادار یا تاثیرگذار دانست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعداد ۱۳ نفر بر برگه استیضاح به هیچ عنوان جالب توجه نیست٬ گفت: این تعداد بیانگر آن است که استیضاح مورد تایید نمایندگان نیست و اگر در روز رای‌گیری تعداد کسانی که به استیضاح رای مثبت بدهند، بیشتر شود، قطعا آن دسته از کسانی به این لیست اضافه شده‌اند که نمی‌خواستند نامشان در موافقان استیضاح ثبت شود تا شناسایی شوند.

وی خطاب به کسانی که برگه استیضاح را امضا کرده‌اند٬ گفت: بهتر این بود که استیضاح‌کنندگان با برگزاری جلساتی با آقای آخوندی، معاونان وزرارت راه و شهرسازی و سازمان‌های وابسته به این وزارتخانه، مشکلات و دیدگاه‌های خودشان را مطرح می‌کردند تا مشکلات را با تفاهم و در جلسات صمیمانه رفع کنند یا برای آنها راهکار مناسب پیدا می‌کردند.

شوشتری با تاکید بر اینکه پیداکردن یک راهکار مناسب، بهتر از استیضاح جواب می‌دهد٬ گفت: شاید موضوعاتی که مطرح شده، مشکلات این وزارتخانه باشد، اما بی‌شک ناشی از ضعف عملکرد آخوندی نیست و چون ناشی از سوء‌مدیریت نیست، باید راه حل منطقی برای آن پیدا می‌کردند؛ نه آنکه در صحن علنی به دنبال حل آن باشند و بخواهند وزیر را از مسند وزارت پایین بکشند.

وی در پاسخ به اینکه در اکثر موارد، نمایندگان به دلیل بی‌توجهی وزرا به سراغ سوال یا استیضاح می‌روند. تعامل وزارتخانه با نمایندگان چطور بوده و آیا بی‌توجهی به استیضاح کنندگان باعث استیضاح شده است٬ گفت: واقعیت این است که آقای مهندسی محفوظی، معاونت محترم حقوقی وامور مجلس وزارت راه و شهرسازی یکی از بهترین معاونان پارلمانی هستند و ارتباط بسیار مناسبی با نمایندگان داشته‌اند و سیستمی را طراحی کردند که در مجموع به شکل مناسب روابط بین پارلمان و وزارت راه و شهرسازی را ساماندهی می‌کند. بنا بر این هیچ بهانه‌ای ناشی از ضعف مدیریت برای استیضاح وجود ندارد.

کد خبر : ۳۱۰۵۷۷