خبرگزاری کار ایران

آل‌هاشم در جمع خبرنگاران:

تعیین ابعاد حادثه منا فقط با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب ممکن است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش گفت: همانطور که رهبری در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان ارتش در نوشهر فرمودند؛ باید کمیته‌ای در این‌باره تشکیل شود تا ابعاد این مساله مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در جمع  خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی ابعاد فاجعه منا گفت: تشکیل این کمیته برای بررسی ابعاد فاجعه منا بسیار موثر است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این باره اظهار داشت: همانطور که رهبری در مراسم فارغ‌التحصیلی  دانشجویان ارتش در نوشهر فرمودند؛ باید کمیته‌ای در این‌باره تشکیل شود تا ابعاد این مساله مشخص شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش ادامه داد: نیروهای نظامی و امنیتی باتجربه سعودی در یمن مسئول  کشتن شدن مردم بی‌گناه این کشور بودند و مامورانی که در مسیر منا بودند، افراد بی‌تجربه بودند. هنگامی که این حادثه رخ داد، سعودی‌ها ابتدا با بی‌شرمی با ایران همکاری نکردند و حتی نمی‌خواستند اجساد جان‌باختگان ایران را بدهند اما پس از فرمایشات باصلابت مقام معظم رهبری همکاری کردند.

آل‌هاشم در پایان تاکید کرد: باید کمیته‌ای در این‌باره با حضور سایر کشورهای دیگر تشکیل و ابعاد حادثه در آن مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر : ۳۱۰۲۸۸