خبرگزاری کار ایران

اکرمی در پاسخ به ایلنا:

علت فاجعه منا باید برای دنیا روشن شود

نماینده ادوار مجلس گفت: بهترین پیشنهاد برای این فاجعه تشکیل کمیته حقیقت‌یاب است و همه کشورهایی که در این حادثه شهید داده‌اند باید در این کمیته نماینده‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در فاجعه منا گفت: بهترین پیشنهاد برای این فاجعه تشکیل کمیته حقیقت‌یاب است و همه کشورهایی که در این حادثه شهید داده‌اند باید در این کمیته نماینده‌ای داشته باشند.

وی در حاشیه مراسم تشیع جانباختگان فاجعه منا که هم‌اکنون در دانشگاه تهران در حال برگزاری است؛ اظهار داشت: حادثه منا یک فاجعه حتمی و قطعی است و باید علت حادثه که منجر به کشته شدن هزار محرم خانه خدا شد برای دنیا روشن شود.

اکرمی ادامه داد: تکلیف شهدا و بازماندگان این حادثه و همچنین اینکه آیا این فاجعه قصور بوده یا تقصیر یا عمد در آن صورت گرفته است باید مشخص شود. این بی‌تفاوتی‌ها و بی‌اعتنایی‌ها به خون انسانهای محرم قطعا مقبول کسی نیست.

این نماینده ادوار مجلس با تاکید بر اینکه ما دنبال کمیته حقیقت‌یاب هستیم؛ تصریح کرد: اصل کمیته حقیقت‌یاب باید توسط عربستان سعودی پذیرفته شود. منتها در این کمیته باید کشورهایی که شهید داده‌اند یک نماینده داشته باشند.

کد خبر : ۳۱۰۲۴۳