خبرگزاری کار ایران

وزیر ورزش در پاسخ به سوال شوهانی:

نظارت بر مجمع و تشکیل آن به عهده وزارت ورزش است

وزیر ورزش و جوانان که برای پاسخ به سوال یکی از نمایندگان به مجلس آمده بود٬ گفت: حق عزل و نصب روسا را دارم .

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمد گودرزی وزیر ورزش در جلسه علنی امروز مجلس برای پاسخ به سوال نماینده ایلام حضور یافت و به دفاع از عملکردش در وزارت ورزش و جوانان پرداخت.

در خلاصه سوال احمد شوهانی از وزیر ورزش آمده علت گسترش فساد و بداخلاقی در ورزش، غفلت از مسائل اساسی جوانان، دخالت در امور فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی و بی‌توجهی به شایسته‌سالاری در انتصاب‌ها مورد سوال قرار گرفته است.

محمود گودرزی در ابتدای سخنان خود در پاسخ به سوال مطرح شده اعلام کرد: در پاسخ به این سوال‌ها باید به سه دسته از مسائل اشاره کنم؛ نخست موضوع دخالت دولت در فدراسیون‌ها، دوم مسائل مربوط به فساد در حوزه ورزش و نهایتا موضوع مربوط به عملکرد وزارت ورزش وجوانان درحوزه جوانان.

وی افزود: در خصوص موضوع عملکرد وزارت‌خانه در مبارزه با فساد باید بگویم که یکی از اهداف و برنامه‌های من همواره تحقق ورزش پاک بوده است که برای رسیدن به آن تلاش کرده‌ام.

گودرزی اضافه کرد: یکی دیگر از مسائل دخالت وزارت ورزش در فدراسیون‌ها است که در این رابطه قانون اختیاراتی به وزیر داده که به غیر از دو فدراسیون در فدراسیون‌های دیگر حق دخالت و برگزاری مجامع را دارد ضمن آنکه حق عزل، نصب، نظارت بر مجمع و تشکیل مجمع به عهده وزارت ورزش است.

وزیر ورش و جوانان ادامه داد: در اواسط سال ۹۳ و ۹۴ این وزارتخانه‌ فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه جوانان انجام داده که این تلاش‌ها منجر به کاهش نرخ طلاق و افزایش نرخ ازدواج در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۰ شده است.

ادامه دارد ...

کد خبر : ۳۰۸۸۷۶