خبرگزاری کار ایران

۵۷ قانون‌گذار آمریکایی خواستار استفاده از «گزینه هسته‌ای» علیه برجام شدند

شماری از قانون گذاران آمریکایی در نامه‌ای از رهبر اکثریت سنای این کشور خواستند برای مقابله با برجام از «گزینه هسته‌ای» استفاده کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، ۵۷ قانون‌گذار آمریکایی در نامه‌ای از «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در سنای این کشور خواستند برای مقابله با برجام از اصلاحیه قانون گزینه هسته‌ای استفاده کند.

قانون‌گذاران آمریکایی در نامه امضا شده خود نوشتند: «درخواست ما حذف استفاده از فیلیباستر برای شماری از رای گیری‌ها به منظور تاکید بر دموکراسی برای نظر اکثریت است.»

قانون‌گذاران در این نامه همچنین تاکید می‌کنند که استفاده از نظر اکثریت برای اصلاح قانونی که نیاز به ۶۰ رای دارد، لازم شمرده می‌شود.

این در حالی است که مک‌کانل به تماس‌ها و درخواست‌های مبنی بر تغییر یا اصلاح قوانین سنای آمریکا با قاطعیت جواب منفی داده است.

درخواست قانون‌گذاران برای اصلاح قوانین سنای آمریکا به ویژه پس از شکست سومین تلاش جمهوری‌خواهان برای کارشکنی در تصویب برجام شدت یافت.

توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ برای سومین بار در مجلس نمایندگان آمریکا با حمایت دموکرات‌ها از رای‌گیری در امان ماند و به این ترتیب جمهوری‌خواهان نتوانستند قانون رد این توافق را در مهلت داده شده ارائه کنند.

کد خبر : ۳۰۶۰۱۴