خبرگزاری کار ایران

کیایی‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا:

توقف پخش تلویزیونی جلسات کمیسیون برجام درست نبود /صحبت‌های همه میهمانان پخش شود

عضو شورای نظارت بر صداوسیما، با تأکید بر اینکه توقف پخش تلویزیونی جلسات برجام درست نبود، افزود: بهتر بود که صحبت‌های همه میهمانان و مباحثی که در جلسات کمیسیون ویژه برجام مطرح می‌شود، پخش شود تا مردم در جریان امور قرار بگیرند.

مفید کیایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با تاکید بر بی‌اطلاعی شورای نظارت بر صداوسیما نسبت به عدم پخش تلویزیونی جلسات کمیسیون ویژه بررسی برجام، اظهار داشت: در جلسه روز دوشنبه شورای نظارت مسائل مختلفی درخصوص برنامه «خندوانه» و همچنین حواشی مربوط به پخش تلویزیونی نشست‌های کمیسیون ویژه برجام مطرح شد اما تصمیم صداوسیما مبنی بر عدم پخش جلسات کمیسیون ویژه ارتباطی به مباحث مطروحه در این جلسه ندارد.

وی در توضیح رویکرد دوگانه رسانه ملی درخصوص پخش تلویزیونی جلسات کمیسیون ویژه، یادآور شد: من اطلاعی از علت عدم پخش تلویزیونی جلسات کمیسیون ویژه برجام ندارم اما باتوجه به این‌که مردم باید در جریان مسائل قرار بگیرند، فکر می‌کنم عدم پخش این جلسات درست نبود.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما خاطرنشان کرد: پس از تشکیل کمیسیون ویژه قرار شد افراد مطلع در جلسات کمیسیون ویژه حاضر شوند و توضیحات خود را درباره توافق هسته‌ای و برجام بیان کنند و به‌نظر من پخش صحبت‌های مطروحه در این جلسه چه ازسوی آقای جلیلی و همکاران‌شان و چه ازسوی مسئولان وزارت خارجه و دیگر مسئولان هیچ ایرادی نداشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد: به‌هرحال بهتر بود که صحبت‌های همه میهمانان و مباحثی که در جلسات کمیسیون ویژه برجام مطرح می‌شود، پخش شود تا مردم در جریان امور قرار بگیرند. چراکه این‌که مردم در جریان جزئیات مسائل قرار بگیرند، اتفاق مثبتی است.

وی با ابراز بی‌اطلاعی نسبت به علت تصمیم صداوسیما درخصوص توقف پخش تلویزیونی جلسات کمیسیون ویژه، یادآور شد: در جلسه روز دوشنبه شورای نظارت بر صداوسیما انتقادات و پیشنهادات مختلفی در این خصوص مطرح شد اما شواری نظارت نسبت به ادامه پخش یا توقف پخش تلویزیونی جلسات کمیسیون ویژه تصمیمی نگرفت.

کیایی‌نژاد در پاسخ به این‌که آیا شورای نظارت بر صداوسیما برنامه ای جهت رسیدگی به این موضوع دارد، تصریح کرد: درصورتی که شورا بخواهد در این خصوص تصمیمی بگیرد، علی‌القاعده باید نظر همه اعضای شورا شنیده شود که طبیعتاً باید در جلسه بعدی این موضوع پیگیری شود.

کد خبر : ۳۰۵۵۷۲