خبرگزاری کار ایران

جلالی در جمع خبرنگاران:

کمیسیون ویژه برجام ابزار تبلیغات انتخاباتی نشود

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: نباید بگذاریم کمیسیون ویژه به ابزاری برای تبلیغات انتخاباتی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ کاظم جلالی در حاشیه مراسم ختم برادر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه رویکرد جناحی برخی از نمایندگان حاضر در جلسات کمیسیون ویژه برجام چه تاثیری در روند بررسی خواهد گذاشت٬ گفت: به نظر می‌رسد نباید بگذاریم کمیسیون ویژه به ابزاری برای تبلیغات انتخاباتی تبدیل شود٬ چراکه رهبری نیز تاکید فرمودند که در بحث هسته‌ای از دو قطبی شدن جامعه جلوگیری کنیم.

نماینده مردم شاهرود در مجلس اضافه کرد: باتوجه به اینکه بحث هسته‌ای مربوط به مسایل امنیت ملی است نباید اجازه دهیم تا این حد جزییات مربوط به آن در رسانه‌ها و رادیو و تلویزیون مطرح شود.

وی با اشاره به وظیفه کمیسیون ویژه بررسی برجام یادآور شد: وظیفه اصلی کمیسیون برجام که از سوی مجلس به آن محول گردیده ارائه گزارش درباره برجام و تقدیم آن به صحن علنی مجلس است٬ بنابراین اعضای این کمیسیون باید صرفا به بررسی متن برجام بپردازند و پس از بررسی متن٬ بدون نقب زدن به گذشته گزارش خود را تقدیم مجلس کنند.

جلالی خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم مبادا مسئله مهم همچون برجام تبدیل به وسیله‌ای برای تبلیغات انتخاباتی و محل اختلاف جریان‌های سیاسی قرار گیرد زیرا اشتباه است اگر برجام را در فضای انتخابات مطرح کنیم.

رییس فراکسیون رهروان ولایت مجلس با اشاره به آغاز فعالیت‌های انتخاباتی در آمریکا اظهار داشت: البته ما شاهد استفاده تبلیغاتی از برجام از سوی سیاسیون در ایالات متحده هستیم و به نوعی برجام با محوریت تبلیغات ریاست جمهوری تبدیل به محل اختلاف میان جریان‌های سیاسی در امریکا شده است و شاهدیم آنها برجام را در بحث تبلیغات ریاست جمهوری با شکلی دروغین مورد استفاده قرار می‌دهند. ما در ایران اسلامی باید مراقب باشیم که اسیر این بازی سیاسی نشویم و از برجام در تبلیغات انتخاباتی استفاده نکنیم.

وی ادامه داد: این دست ایجاد اختلاف‌هایی که هم اکنون در حاشیه بررسی برجام انجام می‌گیرد٬ کار درستی نیست و مناسب است که کمیسیون برجام در فضایی آرام و بدون ورود به مسایل حاشیه‌ای و با دقت نظر کار بررسی برجام را انجام دهد. اختلاف ایجاد کردن و قرار دادن افراد در مقابل هم به هیچ عنوان در راستای خدمت به منافع ملی و امنیت کشور نیست.

جلالی تصریح کرد: اعضای کمیسیون ویژه باید به ماموریت کاملا روشن و مشخصی که از سوی مجلس برعهده آنان قرار گرفته توجه داشته باشند؛ این ماموریت مشخصا بررسی متن برجام و ارایه گزارش به صحن علنی مجلس است و به غیر از این ماموریت دیگری برای کمیسیون ویژه برجام در نظر گرفته نشده است.

کد خبر : ۳۰۴۵۴۳