خبرگزاری کار ایران

صحبت ناطقان در جلسه صبح خبرگان؛

گزارش صبح دوم هجدهمین اجلاس خبرگان رهبری

نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در روز دوم اجلاس خبرگان جلسه سوم خود را آغاز کردند و ناطقان پیش از دستور در جایگاه به ایراد نطق پرداختند.

به گزارش ایلنا به نقل از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری٬ حجت الاسلام و المسلمین کازرونی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان و رئیس هیئت امنا کمیته امداد امام خمینی (ره) در نطق پیش از دستور خود گزارشی از روند فعالیت‌های این کمیته در راستای محرومیت‌زدایی و کمک به افراد نیازمند ارائه کرد.

وی نخست با انتقاد از اخبار کذب و غیر حقیقی در مورد این نهاد انقلابی که در برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) از بدو تاسیس تا کنون خدمات ارزنده‌ای برای کاهش فقر و رفع محرومیت در جامعه انجام داده است و انصاف نیست برخی اخبار نادرست اینگونه در رسانه‌ها و سایت‌ها که قصدی جز تخریب این کمیته ندارند٬ بیان شود.

کازرونی سپس با ذکر آماری از برنامه‌های مختلف کمیته امداد و افراد تحت پوشش خدمات این کمیته در عرصه‌های فرهنگی اجتماعی خاطر نشان ساخت: رویکرد فعلی کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای کوچک سازی و چابک سازی این نهاد بعلاوه اصلاح شیوه‌های خدمت رسانی و جذب کمکهای مردمی و استفاده بهینه از امکانات سرمایه‌ای این کمیته برای ارائه خدمت بهتر به محرومین و بالابردن سطح اعتماد عمومی با پرهیز از تشریفات زائد و استفاده حداقلی از امکانات کمیته امداد در حال اجرا است. لذا بر این اساس تلاش شده در هزینه‌های امداد امام رعایت جوانب شرعی و قانونی و تعامل سازنده و هماهنگی و ساماندهی موسسات خیریه انجام پذیرد.

رئیس هیات امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) با قدردانی از تلاش‌های مثبت گذشته این نهاد انقلابی، کمیته امداد را میراث گرانبهای امام راحل دانست و از رفع عیوب و نواقص برای اصلاح و حرکت در مسیر بهبود وضعیت کمیته امداد سخن گفت و افزود: از برنامه‌های مفید کمیته امداد، استفاده از نیروهای مجرب و با انگیزه، سعی در تقویت همدلی و همگامی برای کار وتلاش بیشتر، دوری از جناح بندی و دسته بندی‌های سیاسی و حرکت در مسیر ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب و ارتباط مناسب و موثر با قوای سه گانه بوده است، اما از آنجا که نمایندگان محترم مجلس خبرگان مورد اعتماد عامه مردم هستند می‌توانند نقش بی‌بدیلی در اعتماد سازی برای مردم نسبت به نهاد انقلابی کمیته امداد داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین کازرونی در پایان با اشاره به اساسنامه کمیته امام خمینی (ره) اظهار داشت: این نهاد تحت نظارت عالیه مقام معظم رهبری با هدف توانمند سازی، شکوفایی استعداد‌ها، تامین خودکفایی و تقویت و رشد دینی و اعتقاد نیازمندان و محرومان، اداه می‌شود.

پس از نطق حجت الاسلام و المسلمین کازرونی، آیت الله سید علی قرشی و آیت الله نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس، پیرامون مسائل اعتقادی و برخی ناهنجاریهای فرهنگی اجتماعی در جامعه سخنرانی کردند.

آیت الله نعیم آبادی همچنین از بحران آب در کشور و لزوم برنامه ریزی برای رفع کم آبی و مشکل قطع آب از سوی مسئولان سخت گفت و از قطع مکرر آب در بندرعباس انتقاد کرد و از وزارت نیرو خواست تا با نصب آب شیرین کن در این شهر و شیرین کردن آّب دریا، مشکل بی‌آبی بندرعباس را رفع نمایند.

وی در ادامه با انتقاد از اجرایی نشدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخلی گفت: می‌توان مانع ورود کالاهای بی‌کیفیت و روند قاچاق در کشور شدو این زمانی محقق می‌شود که ما از شعار عبور کرده و در عرصه عمل اقدامات جدی انجام دهیم و در این بین نقش دولت نقشی بی‌بدیل محسوب می‌شود.

پس از پایان نطق‌های پیش از دستور ادامه بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبرگان برای دوره پنجم این مجلس پیگیری شد.

کد خبر : ۳۰۲۰۸۶