خبرگزاری کار ایران

واعظ‌موسوی در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد:

جزییات جلسه امروز مجلس خبرگان/ برای افزایش اعضای خبرگان منتظر آمار وزارت کشور هستیم

عضو مجلس‌خبرگان رهبری گفت:طرح افزایش اعضای خبرگان طرح مشترک میان مجلس خبرگان و وزارت کشور است٬ لذا منتظریم وزارت کشور آمار نهایی جمعیت استان‌ها را بدهد.

آیت‌الله سید محمد واعظ‌موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جزئیات هجدهمین اجلاسیه دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری گفت: در ابتدای جلسه امروز٬ آیت‌الله یزدی رئیس خبرگان رهبری مطالبی را به‌ویژه در خصوص توجه به تولید داخلی و ایجاد اشتغال و همچنین مباحثی را در خصوص ولایت فقیه مطرح کرد.

وی افزود: پس از آن چهار نماینده مجلس خبرگان سخنانی را در زمینه مسائل فرهنگی و امنیتی مطرح کردند. بیشتر این مباحث در خصوص امنیت منطقه و وجود گروهک‌های تروریستی و انحرافی در منطقه بود که امینت آن را متزلزل کرده‌است. همچنین وضعیت فرهنگی و اقتصادی کشور در شرایط پس‌ازتحریم در اظهارات نمایندگان مورد توجه قرار گرفت.

این عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در ادامه برای تببین و تدوین بیانیه پایانی که فردا قرائت می‌شود، هیات پنج نفره‌ای انتخاب شد.

وی با اشاره به حضور سردار سلیمانی در جلسه امروز مجلس خبرگان رهبری گفت: سردار سلیمانی نزدیک به یک ساعت در زمینه تشریح مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و اهداف شوم دشمنان برای تامین امنیت اسرائیل و ایجاد اختلاف میان مسلمانان مطالبی را مطرح کرد.

آیت‌الله واعظ موسوی خاطرنشان کرد: در ادامه نمایندگان خبرگان سوالاتی را از سردار سلیمانی مطرح کردند و وی نیز توضیحات مناسب را ارائه کرد به همین ترتیب جلسه امروز صبح به پایان رسید و جلسه نوبت عصر ساعت 16 ادامه خواهد یافت.

وی گفت: احتمالا در جلسه نوبت عصر پس از بیان اظهارات برخی نمایندگان، موادی از سوی کمیسیون آیین‌نامه در خصوص افزایش سهمیه نمایندگان برخی استان‌ها به هیات رئیسه تقدیم خواهد شد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: براساس آیین‌نامه اگر به جمعیت استانی یک میلیون نفر اضافه شود، باید یک نماینده خبرگان نیز به آن افزوده شود. البته این یک طرح مشترک میان مجلس خبرگان و وزارت کشور است و منتظر هستیم تا وزارت کشور آمار نهایی جمعیت استان‌ها را بدهد. بدون شک باتوجه به افزایش جمعیت در سال‌های اخیر، در برخی از استان‌ها نیاز به افزایش سهمیه نمایندگان خبرگان است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه امروز بحثی پیرامون احراز صلاحیت‌ها مطرح شد، گفت: در جلسه امروز یکی از اعضای شورای نگهبان در رابطه با چگونگی برگزاری انتخابات خبرگان و احراز صلاحیت علمی نمایندگان خبرگان بحثی را مطرح کرد٬ اما در مورد مباحث دیگر که به وزارت کشور و شورای نگهبان مرتبط است، بحثی مطرح نشد و البته ابتدای جلسه رئیس مجلس خبرگان نیز ابتدای جلسه امروز بیان کرد وظیفه شورای نگهبان نظارت استصوابی است نه تماشایی.

آیت‌الله واعظ‌موسوی گفت: امشب نمایندگان خبرگان در محل دبیرخانه، میهمان ریاست مجلس هستند و روز پنجشنبه پس از تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام، با مقام معظم رهبری دیدار خواهیم کرد.

کد خبر : ۳۰۱۹۲۲