خبرگزاری کار ایران

امیر پوردستان:

توافق هسته‌ای٬ پایان مقابله با استکبار نیست

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مبادا با توافق هسته‌ای احساس کنیم دشمنی با استکبار تمام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر احمدرضا پوردستان در مراسم تحلیف و سردوشی دانشجویان آموزشی دوره ۱۵۸ مرکز ‌آموزش ۰۱ شهدای وظیفه نزاجا با بیان اینکه در فرهنگ دینی، سرباز جایگاه و قداست ویژه‌ای دارد، گفت: جایگاه سرباز آنقدر رفیع است که بزرگان دینی سفارش کرده‌اند تا این جایگاه را از خداوند قادر درخواست کنید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از لباس سربازی به عنوان جامه عزت یاد کرد و گفت: خوشا به حال کسانی که توفیق پوشیدن این لباس را پیدا می‌کنند، جوانان ما باید بدانند که این پیراهن دیروز بر تن پدران و برادرانشان بود که برای دفاع از نوامیس و اسلام در خون غلتیدند و آن‌ها باید قدر این لباس را بدانند.

وی به نامه امیرالمومنین به مالک اشتر اشاره کرد و افزود: زمانی که حضرت علی (ع) زمامداری را به مالک می‌دهد، در آن نامه معروف به طبقات مختلف جامعه اشاره کرده که یکی از آن طبقات سربازان بودند. سربازان به فرموده قادر متعال دژهای مستحکم یک ملت هستند که اگر در گذشته دور شهر را با برج می‌پوشاندند امروز باید دور ملت را احاطه و سینه خود را مقابل دشمن قرار دهند تا مردم آرامش داشته باشند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه امروز روحیه استقامت و شجاعت در میان سربازان ما وجود دارد اظهار کرد: چندی پیش یکی از مسئولان ارشد اجرایی که از دوستان نزدیکم است از من پرسید که سربازان این دوره چگونه هستند به وی گفتم مطمئن باشید که اگر این سربازان جلو‌تر از سربازان دوران دفاع مقدس نباشند، عقب‌تر نیستند. ‌آن مقام ادامه داد که امروز شبکه‌های اجتماعی جوانان ما را بمباران می‌کنند به وی اطمینان دادم که سربازان کنونی همچون سربازان دوره دفاع مقدس شجاع‌، دلیر و باایمان هستند.

امیر پوردستان ادامه داد: به وی گفتم که سال گذشته داعش که از الرمادی حرکت خود را آغاز و در مدت کوتاهی ۵ استان را رد کرد و به دیاله که نزدیک مرزهای ایران است رسید، ما نیروهای خود را در ایلام و کرمانشاه تقویت کرده و تیپ‌های رزمی را آنجا بردیم. در‌‌ همان زمان که برای بررسی به منطقه رفتم در بازدید از یکی از گردان‌های مستقر مشاهده کردم که در یکی از سنگر‌های سربازان نام شهدایی بر دیوار نصب شده است، از فرمانده گردان پرسیدم که آیا سربازان، نام شهدایی که در طول دفاع مقدس در این یگان بودند را بالای سر خود نصب کرده‌اند؟ که وی پاسخ داد خیر؛ اینان سربازانی هستند که الان در این سنگر حضور دارند. علت را از یکی از سربازان آن سنگر جویا شدم که پاسخ داد ما نیامده‌ایم به اینجا که بگردیم بلکه آمده‌ایم تا در راه اسلام و وطن شهید شویم.

وی تصریح کرد: اگر نیروهای تروریستی در برابر ایران منفعل بوده و نمی‌توانند خود را به مرزهای ایران برسانند به خاطر شجاعت و روحیه شهادت طلبی سربازان ایرانی است.

این مقام ارشد نظامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز با نوع جدیدی از تهدیدها مواجه هستیم٬ به توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ اشاره کرد و گفت: مبادا با توافقنامه جدید احساس کنیم که دشمنی آمریکا و استکبار با آنها تمام شده است. به گفته امام خمینی (ره) آمریکا شیطان بزرگ است٬ مگر می‌شود با آنها توافق کرد. آنها به دنبال ضربه زدن به ما هستند. آمریکا بعد از ۱۱ سپتامبر وارد منطقه شد که به ایران حمله کند آنها به دنبال افغانستان و عراق نبودند٬ بلکه به دلیل مولفه‌های امنیتی ایران و هوشمندی مقام معظم رهبری نتوانستند اراده خود را عملی کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دشمن به دلیل عدم موفقیت در مورد ایران راهبردهای خود را تغییر داده است٬ اظهار کرد: راهکاری که اکنون در دستور کار استکبار قرار گرفته جنگ مذهب علیه مذهب است. امروز گروه‌های تروریستی بوکوحرام، داعش و النصره به نیابت از کشورهای استکباری فعالیت می‌کنند٬ از این‌رو ما وظیفه داریم خود را آماده و هر لحظه خود را از لحاظ علمی و نظامی ارتقا دهیم.

امیر پوردستان در پایان خطاب به دانشجویان سردوش‌بگیر گفت: رسالت شما دانشجویان سنگین است شما مانند خون تازه وارد شریان‌های ارتش جمهور اسلامی می‌شوید٬ باید بصیرت‌های خودرا بالا برده و از تمام ظرفیت‌ها برای بهتر عمل کردن استفاده کنیم٬ چراکه میدان جنگ تغییر کرده و باید منفعل بود.

کد خبر : ۲۹۹۴۸۴