خبرگزاری کار ایران

در دیدار با ظریف صورت گرفت؛

ارزیابی مثبت سیدحسن نصرالله از نتایج توافق هسته‌ای ایران و 1+5

عصر دیروز وزیر امورخارجه کشورمان و دبیرکل حزب‌الله لبنان آخرین تحولات ناشی از نتایج توافق جمهوری اسلامی ایران و 1+5 و مسائل لبنان، سوریه و منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف با اشاره به نتایج توافق هسته‌ای اظهار داشت: توافق هسته‌ای آثار مثبتی بر تحولات منطقه خواهد گذاشت و با گفت‌وگو و دیپلماسی می‌توان مشکلات جاری کشورهای منطقه که ناشی از سیاست‌های تفرقه‌افکنانه رژیم صهیونیستی است، رویکردهای افراطی گروه‌های تروریستی را به سوی امنیت و آرامش و وحدت تمامی طیف‌های سیاسی رهنمون ساخت.

وزیر امور خارجه کشورمان با تبیین نقش سازنده مقاومت و تعایش ادیان و مذاهب در برقراری صلح و توسعه خاطرنشان کرد: مقاومت موجب عزت لبنان و منطقه بوده است.  

وی ادامه داد: ما امیدوار هستیم در مرحله جدید با افزایش رایزنی و گفت‌وگوها بتوان راه‌های برون‌رفت از مشکلات جاری لبنان و منطقه را با خردجمعی و منطق و همکاری هر چه بیشتر محقق ساخت.

سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان نیز با ارزیابی از نتایج توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با 5+1، این دستاورد دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در توافق هسته‌ای را به وزیر خارجه جمهوی اسلامی ایران تبریک گفت و نتایج و دستاوردهای این رخدادها را برای لبنان و منطقه مثبت و ازنده توصیف کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تلاش‌های مقاومت و حزب‌الله برای رفع مخاطرات آسیب‌رسان بر مردم منطقه خاطرنشان کرد: مقاومت درصدد صیانت از لبنان و منطقه در برابر خطرات دشمنان اصلی بوده که به دنبال متلاشی ساختن همبستگی، امنیت و زیرساخت‌های حیات بشری و همزیستی مسالمت‌آمیز است.

کد خبر : ۲۹۷۰۱۲