خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی خبر داد:

اعلام حضور ۴ هزار نفر در کشور برای شرکت در دو انتخابات امسال

وزیر کشور: بررسی‌ها نشان می‌دهد تاکنون ۴ هزار نفر در سراسر کشور برای شرکت در دو انتخابات امسال اعلام حضور کردند.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست صمیمی با اهالی رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، تصریح کرد: در انتخابات امسال شاهد رقابت گسترده ای خواهیم بود و وزن کشی بالایی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه رقابت باشکوهی برگزار خواهد شد، گفت: به عنوان وزارت کشور باید برای آماده کردن فضای انتخاباتی برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم و به دور از شائبه و استفاده از ابزارهای غیرقانونی بکوشیم.

رحمانی فضلی گفت: خبرنگاران می توانند برای برگزاری انتخابات در فضایی سالم و امن وزارت کشور را یاری کنند و ما هم آماده همکاری با رسانه ها هستیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های وزارت کشور گفت: سفرهای استانی ادامه خواهد داشت و در صددیم یک هفته در میان به استان ها سفر کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه وظیفه ما امیدوار کردن مردم است، گفت: با اقدامات دولت تدبیر و امید چشم انداز مناسبی پیش روی آینده کشور است.

رحمانی فضلی افزود: دولت در شرایط سختی مسئولیت کشور را به عهده گرفت اما با هدایت های مقام معظم رهبری، تدبیر رئیس جمهور و حمایت های مردم در دو سال گذشته توانست توفیقات چشمگیری در زمینه کنترل تورم، ورود به عرصه رونق اقتصادی و ثبات داشته باشد.

وی گفت: در عرصه سیاست با وحدت و انسجام شرایط مناسبی به وجود آمده است؛ روزنامه ها و احزاب فعال شد و با اقدامات صورت گرفته خانه احزاب نیز سرو سامان گرفت.

وزیر کشور افزود: در حوزه مطبوعات و رسانه ها رقابت خوبی را شاهدیم در عرصه سیاسی، اختلاف و نگرانی وجود ندارد و در مذاکرات، دولت توانست خواست ملت را محقق کند.

رحمانی فضلی گفت: روابط با کشورهای منطقه عادی می شود و تحریم ها نیز برداشته خواهد شد.

وزیر کشور از اهالی  رسانه خواست پس از دو سال آنچه که حقیقت است بیان شود البته مشکلات دیده شود و انتقادهای منصفانه نیز صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه وظیفه ما امیدوار کردن مردم است گفت: مردم اگر مایوس شوند هیچ تلاشی نخواهند کرد.

رحمانی فضلی افزود: در هفته دولت که پیش روست باید با نگاهی امیدبخش تلاش کنیم زحمات و فعالیت های دولت را به اطلاع همگان برسانیم.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به اهمیت امر اطلاع رسانی و خبر گفت: اخبار درتصمیم ، تغییر نگرش و اقدامات موثر است.

وی گفت: بنده به عنوان وزیر کشور پس از مطالعه اخبار شاهد اثر آن در تصمیمات هستم.

رحمانی فضلی افزود: یکی از مواردی که در حوزه خبر باید دچار تحول شود آموزش است.

وزیر کشور گفت: با بررسی شرایط در می یابیم سطح آموزش میان خبرنگاران پایین است به گونه ای که خبرنگار نسبت به مفاهیم موضوعی که درباره آن سوال می کند آگاه نیست.

رحمانی فضلی افزود: در برخی موارد نیز حقیقت بیان نمی شود و در انتقال اطلاعات انصاف و عدالت نیز رعایت نمی شود.

وزیر کشور گفت: البته این نواقص و آسیب ها به معنای نادیده گرفتن زحمات این قشر نیست اما در حوزه خبر باید اهداف کلی نظام مدنظر قرار گرفته و در اتخاذ شیوه ها و روشها نیز دقت صورت گیرد.

رحمانی فضلی با اشاره به نحوه اطلاع رسانی در شرایط بحرانی افزود: در موضوع بحران 14 کمیته فعال هستند که یکی از آنها کمیته اطلاع رسانی است و مسئولیت آن نیز با صداوسیماست.

وی تصریح کرد: در سیل اخیر هفت دقیقه بارندگی داشتیم که البته ما در کشورمان امکان پیش بینی حوادث خرد را نداریم و به یک‌باره شاهد هجمه برخی رسانه ها به دستگاه‌های مختلف برای معرفی مقصر حادثه بودیم.

رحمانی فضلی افزود: در جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه بودجه ای برای ورود تجهیزات مورد نیاز برای پیش بینی این‌گونه حوادث اختصاص یافت.

وزیر کشور گفت: برخی در حین بحران به دنبال پیدا کردن مقصر هستند که این امر صحیح نیست بلکه باید پس از بحران شرایط آسیب شناسی و اشکالات و نواقص بررسی شود.

کد خبر : ۲۹۶۶۰۶