خبرگزاری کار ایران

امیری‌خامکانی در گفت‌وگو با ایلنا:

ادامه تحقیق‌وتفحص از دکل نفتی منتفی نشده است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: با رای نیاوردن تحقیق‌و‌تفحص در کمیسیون انرژی٬ ادامه تفحص در مورد دکل نفتی منتفی نشده و تصمیم‌گیری در این‌باره برعهده صحن علنی و رای نمایندگان گذاشته شده است.

حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ در مورد تحقیق‌وتفحص از دکل نفتی گمشده در کمیسیون انرژی تصریح کرد: این تحقیق‌وتفحص در مورد یکی از قراردادهای یک شرکت خصوصی در مورد دکل نفتی یادشده بوده و تقاضای تحقیق‌وتفحص از شرکت یادشده به دلیل آنکه دامنه تفحص تمامی قراردادهای این شرکت را شامل می‌شده٬ در کمیسیون انرژی رای نیاورده است.

سخنگوی  کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: البته با رای نیاوردن تحقیق‌و‌تفحص در کمیسیون انرژی این مسئله منتفی نشده است و تصمیم‌گیری در این‌باره برعهده صحن علنی مجلس و رای نمایندگان گذاشته شده است.

وی همچنین ادامه داد: در خلال بحث‌های مطرح شده در مورد تحقیق‌و‌تفحص٬ سازمان بازرسی کل کشور به این بحث ورود کرده و گزارشی را به قوه قضاییه در این‌باره ارائه کرده است٬ بنابراین اگر نمایندگان تحقیق‌وتفحص را انجام دهند٬ گزارش آن به  قوه قضاییه باید ارجاع شود که گزارش سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند در این‌باره مورد استناد قرار گیرد.

سخنگوی  کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: در مورد دکل نفتی خریداری شده بالای 800 میلیون دلار پول پرداخت شده٬ اما دکل به کشور وارد نشده است و قطعا قوه قضاییه باید به این مسئله ورود کند.

کد خبر : ۲۹۶۲۱۸