خبرگزاری کار ایران

قوامی در گفت‌وگو با ایلنا:

انتخابات خبرگان سیاسی است/برخی ملاحظات مانع حضور علما می‌شود

یک عضو بنیاد باران با انتقاد از این گفته که نباید بگذاریم انتخابات مجلس خبرگان سیاسی شود، تصریح کرد: حکومت یعنی سیاست و اساساً انتخابات اقدامی سیاسی است. چگونه می‌شود انتخابات مجلسی با این اهمیت که سرنوشت حاکمان سیاسی مملکت را تعیین می‌کند، سیاسی نباشد؟ این‌ها به‌هیچ عنوان بحث دینی و اسلامی نیست و ارتباطی با دین و نماز و روزه مردم ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان در اسفندماه امسال و با انتقاد از این گفته که نباید بگذاریم انتخابات مجلس خبرگان سیاسی شود، تصریح کرد: حکومت یعنی سیاست و اساساً انتخابات اقدامی سیاسی است. چگونه می‌شود انتخابات مجلسی با این اهمیت که سرنوشت حاکمان سیاسی مملکت را تعیین می‌کند، سیاسی نباشد؟ این‌ها به‌هیچ عنوان بحث دینی و اسلامی نیست و ارتباطی با دین و نماز و روزه مردم ندارد.

این عضو بنیاد باران با انتقاد از شیوه تایید صلاحیت‌ها در انتخابات مجلس خبرگان، ادامه داد: در دوره پیش در شهر قزوین، وقتی تعداد افراد به حدنصاب نرسید،‌ یک نفر را از بیرون از استان در لیست نامزدها قرار دادند و این درحالی است که بسیاری از افراد صالح و انقلابی تایید صلاحیت نشدند.

این روحانی اصلاح‌طلب یادآور شد: علمای بزرگ و بزرگانی که در قم و حوزه‌های علمیه بزرگ حضور دارند به دلیل برخی ملاحظات حاضر به شرکت نمی‌شوند. یک عده دیگر از روحانیون دلسوز هم که حاضر به شرکت در انتخابات در نظام هستند،‌ مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام قوامی گفت: امیدوارم این انتخابات با حضور علما و بزرگان دلسوز نظام به بهترین شکل و به دور از تنگ نظری برگزار شود.

کد خبر : ۲۹۳۴۷۴