خبرگزاری کار ایران

علی مطهری در نطق میان‌دستور:

قوه قضاییه پیش از مجازات چند جوان، با عاملان حادثه شیراز برخورد کند

یک نماینده مجلس نهم گفت: قوه قضاییه بیش از آنکه به جرم چند جوان که تحت تاثیر دشمنان انقلاب دست به چنین اقدامی زدند، با عاملان این موضوع برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مطهری در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس با اشاره به موضوع رسیدگی به توافق هسته‌ای توسط شورای‌عالی امنیت ملی، گفت: بدون شک  نتیجه مذاکرات می‌بایست در مجلس به رای گذاشته شود و این موضوع که در صورت تایید متن این توافق توسط شورای عالی امنیت ملی، دیگر نیازی به ورود مجلس نیست، خلاف قانون است.

وی افزود: بنا بر اصل 77 و 125 قانون اساسی،‌ عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قراردادها و موافقتنامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و نمی‌شود شورای عالی امنیت ملی یک روز کار مجلس و یک روز کار قوه قضاییه را انجام بدهد.

این نماینده اصولگرای مجلس یادآور شد: مسئله مهم در این خصوص این است که مجلس باید بتواند در تایید یا رد توافق صورت گرفته نظر بدهد.

وی همچنین ضمن تاکید بر نقش مثبت تمام دولت‌های 12سال گذشته در موفقیت مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: حتی آقای احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین هم با شجاعت و ایستادگی و شجاعتی که نشان دادند،‌ در این موفقیت نقشی ویژه داشتند. البته بهتر بود به‌گونه‌ای عمل می‌کردند که این تحریم‌ها به ما تحمیل نمی‌شد.

مطهری همچنین با اشاره به تلاش ویژه دولت یازدهم در به نتیجه رساندن مسئله توافق هسته‌ای، دیپلماسی دولت فعلی را بسیار موثرتر از دیگر دولت‌ها دانست.

این نماینده مجلس نهم در بخش دیگری از نطق امروزش،‌ با انتقاد از بحث ورود برخی شرکت‌ها و کارخانه‌های غربی به کشور در پی امضای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های اقتصادی، اظهار داشت: مبادا رسانه‌ها انتظارهای کاذبی ایجاد کنند که شرکت‌هایی همچون مک‌دونالد و متعاقباً فرهنگ غربی مصرف‌گرایی در کشور وارد شوند.

مطهری در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در سخنرانی‌اش در شیراز پیش آمده‌بود، تاکید کرد: مطلب مهم دیگری که باید بدان اشاره کنم، نزدیک شدن به زمان برگزاری دادگاه بنده درخصوص حمله و برهم زدن سخنرانی‌ام در شیراز است و به این بهانه از قوه قضاییه درخواست دارم، بیش از آنکه به جرم چند جوان نادانی که تحت تاثیر منافقان و دشمنان انقلاب دست به چنین اقدامی زدند، به این موضوع به عنوان مسئله‌ای اساسی توجه کنند و با عاملان این موضوع برخورد کنند.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به حوادث روزهای اخیر ترکیه خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آقای اردوغان برای جبران شکست حزب عدالت و توسعه نیاز به ایجاد چنین فضایی در این کشور داشته است.

مطهری با اشاره به تجمع معلمان در روزهای اخیر، تصریح کرد:د برخورد ناخوشایند با تجمع معلمان در برابر مجلس علاوه بر این‌که خلاف قانون است، باتوجه به مسائل مطروحه ازسوی آنان، با اخلاق نیز مغایر است.

وی با تاکید بر حق برگزاری تجمعات اعتراضی در برابر مجلس و تاکید بر این که این حق در قانون به رسمیت شناخته شده، گفت: متاسفانه در ساخت و سازهای اخیر فضایی که برای برگزاری چنین تجمعات در برابر مجلس درنظر گرفته شده‌بود، به فضای سبز تبدیل شده و اینجا از هیات رئیسه درخواست دارم تا به این موضوع رسیدگی کنند.

کد خبر : ۲۹۳۳۳۷