خبرگزاری کار ایران

حسینی بوشهری در خطبه های نماز عید فطر:

آمریکا و کشورهای بزرگ، قدرت هسته ای ایران را پذیرفتند

مدیر حوزه های علمیه ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی تیم مذاکره کننده ایرانی تاکید کرد: امروز به برکت مقاومت و ایستادگی 12 ساله ملت ایران، آمریکا و کشورهای بزرگ قدرت هسته ای ایران را پذیرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز عید فطر در مسجد مقدس جمکران با اشاره به بیانیه مشترک بین ایران و شش کشور جهان، تصریح کرد: ملت باید توجه داشته باشند همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند کار تمام نشده و هنوز در ابتدای مسیر قرار داریم و باید متن بیانیه مشترک به دقت خوانده شود و مراقبت های لازم نیز برای جلوگیری از بدعهدی و نقص پیمان طرف های مقابل صورت گیرد. 

وی در ادامه سخنان خود با تبیین ویژگی های عید فطر گفت: عید فطر روز بازگشت به فطرت است و مومنانی که در ماه رمضان به نماز و روزه مشغول بودند و توفیق استغفار پیدا کردند، در این روز با حالات روحی پاک و پاکیزه در محضر الهی حاضر می شوند. 

وی دومین ویژگی عید فطر را رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی مستمندان و نیازمندان جامعه دانست و افزود: با مساله ذکات فطره تا حدی می توانیم مشکلات اقتصادی نیازمندانی که اطرافمان زندگی می کنند را رفع کنیم. 

حسینی بوشهری سومین ویژگی عید فطر را تعظیم شعائر اسلامی عنوان کرد و گفت: نکته دیگر عید فطر تقویت وحدت امت اسلامی است، در این روز مسلمانان شکوه و عظمت امت اسلامی را به رخ جهانیان می کشند و همه در صفوف به هم فشرده به اقامه نماز عید می پردازند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری روز عید فطر را روز تکریم از پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) عنوان کرد و گفت: در روز عید فطر مومنین به سوی ارزش ها گام برمی دارند و در نماز عید از خدا می خواهند همانگونه که پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارتش را وارد در خوبی کرده آنها را نیز به خوبی وارد و از بدی و شر مبرا کند. 

حسینی بوشهری همچنین با اشاره به اینکه در کشور ایران به برکت انقلاب اسلامی و رهبری فرزانه آن در امنیت و آرامش کامل به سر می بریم، ابراز کرد: اما متاسفانه امروز کشور یمن مورد هجمه و بمباران دشمن است، کودکان، زنان و مردم بیگناه این کشور مظلومانه به شهادت می رسند و طبق اخبار موجود مردم این کشور در شرایط بهداشتی بسیار بدی به سر می برند و نیازمند کمک و حمایت هستند. 

امام جمعه موقت قم ادامه داد: ملت مومن ایران باید آستین همت را بالا زده و امکانات خود را برای ارسال به یمن به مراکز جمع آوری کمک های مردمی تحویل دهند، چراکه مردم یمن چشم به دستان ایران دارند و این در حالی است کشورهای عربی ائتلاف برای تخریب یمن تشکیل داده اند. 

حسینی بوشهری در پایان با اشاره به سالروز تصویب قطعنامه 598 ابراز کرد: از اولین روز جنگ مشخص بود که ابرقدرت های جهان امکانات خود را علیه ایران به کار بستند و جز چند کشور محدود همه یک طرف ماجرا بودند و کشور ایران در یک طرف تا این نظام الهی را بشکنند، ولی با مقاومت ملت ایران حتی نتوانستند یک وجب از خاک کشورمان را بگیرند.

کد خبر : ۲۹۱۲۶۷