خبرگزاری کار ایران

حکیمی پور :

نیازمند فعالیت احزابی برخاسته از متن جامعه هستیم

دبیرکل حزب اراده ملت با بیان اینکه مشارکت سیاسی صرفاً از مجرای احزاب و تشکل ها می گذرد، گفت: ما نیازمند فعالیت احزابی متکی بر برنامه و برخاسته از متن جامعه ، استوار بر آموزش و کادرسازی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد حکیمی پور در مراسم ضیافت افطاری حزب اراده ملت که در هتل المپیک تهران برگزار شد، با تاکید بر تلاش برای کار جمعی و با آرزوی دستیابی حزب اراده ملی ایران به اهداف و برنامه ریزی های خود گفت: من به نمایندگی از حزب اراده ملی ایران، ضمن خیر مقدم به حضار، اعضای بزرگ خانواده حزب در سراسر کشور به عنوان تشکلی اصلاح طلب، منسجم و پایبند به اصول و آرمانها، پیروزی تاریخی تیم دیپلماسی هستهای را تبریک می گویم.

وی افزود: سیاست و پیشنهاد حزب حاما همواره مذاکره رو در رو با طرف مقابل بوده است که خوشبختانه انتخاب ملت و تدبیر دولت نیز این شرایط را که در دوره اصلاحات هم فراهم شده بود، بار دیگر ممکن ساخت.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران خاطرنشان کرد: من از طرف خانواده حزب اراده ملت ایران به مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، دیپلمات های غیور و البته ملت ایران و به ویژه شهدای هستهای و خانواده آنها و عموم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان تبریک و از تدابیر رهبری و صبر و پایدار ملت بزرگ ایران قدردانی کرده و از وزیر امور خارجه که با هوشیاری و داریت تاریخی در تامین منافع ملی این ماراتون را به سرانجام رساند تشکر می کنم.

حکیمی پور با تاکید بر تاریخ چند هزار ساله ایران گفت: قطعاً ایران میتواند در عرصه سیاست بین المللی تاثیرگذار باشد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به فعالیتهای حزب حاما در آستانه انتخابات مجلس گفت: متاسفانه برخی از دوستان اصلاح طلب به این تفکر که فرش قرمزی برای نشستن بر روی 290 کرسی مجلس برایشان پهن شده هیچ توجهی به جامعه و توقعات عموم مردم ندارند.

وی افزود: اصلاح طلبان بیتوجه به مشکلات مردم بدون ارتباط با بدنه جامعه، تنها به نفس پیروزی در انتخابات میاندیشند. اکنون اصلاحات نیازمند به اصلاح روش و شیوه تعامل با جامعه است.

دبیر حزب حاما یادآور شد: مردم راهکار و برنامهای منسجم میخواهند که متاسفانه تاکنون از سوی اصلاح طلبان ارائه نشده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: حزب اراده ملت ایران با تکیه بر دانش و عقلانیت برای تهیه برنامه توسعه منسجم، بنا بر نیازها و ظرفیتهای منطقهای و جغرافیایی و مبتنی بر واقعیات تلاش میکنند و به زودی آن را با مردم در میان خواهند گذاشت.

وی افزود: مشارکت سیاسی صرفاً از مجرای احزاب و تشکل‌ها می‌گذرد و ما نیازمند فعالیت احزابی متکی بر برنامه برخاسته از متن جامعه، استوار بر آموزش و کادرسازی هستیم. سیاست عرصه کار جمعی است و احزاب عالی‌ترین نهادی هستند که این حوزه را برنامه‌ریزی می‌کنند.

حکیمی‌پور یادآور شد: امروز مجلس، دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام همگی به این نتیجه رسیدند که نظام انتخاباتی کشور می‌بایست نظامی حزبی باشد و حاما پیشتاز در این حوزه در چارچوب قوانین نظام برنامه خود را ارائه می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: رابطه ما با جریان اصلاحات رابطه‌ای پویا خواهد بود و سعی خواهیم کرد به دور از تنگ‌نظری راه را برای حضور همه سلیقه‌ها در انتخابات هموار سازیم. به نظر ما هرکسی که واجد شرایط کاندیداتوری در مجلس است باید ثبت‌نام کند.

وی افزود: ما تابع خرد جمعی مجموعه اصلاحات هستیم و بر این اساس در انتخابات پیش رو مسلماً 120 تا 140 کاندیدای حزبی خواهیم داشت و در جریان انتخابات تمام تشکیلات استانی و مرکزی حزب در اختیار انتخابات قرار می‌گیرد.

حکیمی پور تصریح کرد: حزب حاما به دنبال تدوین برنامه‌ای منسجم برای دوران پساتحریم جهت جلوگیری از، از بین رفتن سرمایه‌های کشور خواهد بود. همچنین برنامه‌هایی برای بحران کم آبی و خشکسالی، مسائل محیط زیستی، مشکلات بیکاری و دیگر مشکلات کشور در چارچوب سندهای بالادستی همچون سند چشم انداز و پیرو منویات مقام معظم رهبری و در چارچوب برنامه‌های دولت تدبیر و امید ارائه خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به شعری از فردوسی که می‌گوید هرکه در او جوهر دانایی است بر همه کاریش توانایی است، اعلام کرد: پس از این جلسه ما فعالیت رسمی و جدی خود را برای حضور پر قدرت در انتخابات مجلس آغاز خواهیم کرد.

کد خبر : ۲۹۱۰۸۰